۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84649465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجیره گوشت مرغ در خراسان شمالی تکمیل شد

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
کد خبر: 84649465
زنجیره گوشت مرغ در خراسان شمالی تکمیل شد

بجنورد - ایرنا - مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: زنجیره گوشت مرغ در استان با هدف افزایش بهره وری، بهبود فضای کسب و کار، توسعه اقتصادی واحدهای زیر بخش و همچنین یکپارچه‌سازی موثر از مرحله تولید تا بازاررسانی محصولات ایجاد شده است.

علیرضا صادق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنجیره گوشت مرغ استان  از ظرفیت بسیارخوبی برخوردار است که شامل کشتارگاه طیور به ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت با گرید A صادراتی، ۲ کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت ۹۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال، واحد های پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در هر دوره ، تونل انجماد ۳۵ تنی و سردخانه به ظرفیت یکهزار تن است.
وی افزود: این زنجیره دارای خط توزیع و انتقال گوشت مرغ با کامیونت های معمولی و یخچال دار با ظرفیت ۵۰ تن روزانه و واحد های مرغداری مشارکتی تحت پوشش زنجیره در استان خراسان شمالی ۱۲ واحد به ظرفیت ۲۵۲ هزار قطعه در دوره و در استان خراسان رضوی ۳۷ واحد به ظرفیت ۸۸۳ هزار و ۵۰۰ قطعه در دوره است.

صادق اظهار داشت: از آنجایی که استان همواره در سالیان اخیر در تامین جوجه یکروزه واحد های مرغداری خود با مشکل مواجه بوده است با اعطای مجوز مرغ مادر گوشتی به این زنجیره گام های اولیه در این راستا برداشته شده است به نحوی که در حال حاضر با پیگیری های سازمان جهاد استان و همراهی و مساعدت دستگاه های مربوطه فاز یک پرورش مرغ مادر گوشتی این زنجیره با ظرفیت ۲۳ هزار قطعه در شهرستان شیروان با حضور وزیر وقت جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید و در مرحله تولید است که سالانه حدود چهار میلیون قطعه جوجه تولید خواهد داشت.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین به منظور استمرار تولید و تامین جوجه یکروزه مورد نیاز استان مجوز فاز ۲ و سه این زنجیره در مجموع ۸۰ هزار قطعه نیز صادر شده است که در آینده نزدیک شاهد به بهره برداری رسیدن این واحد ها و بهره مندی واحد های مرغ داری گوشتی استان از آن خواهیم بود.

صادق اظهار داشت: جوجه ریزی در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در سالن های مرغداری استان ۱۴.۵ درصد افزایش یافت و در این بازه زمانی ۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده بود.

وی گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان هم اینک ۳۱ کیلوگرم است که نسبت به ۲ سال گذشته پنج کیلوگرم افزایش یافته است.

صادق با بیان اینکه هم اینک ۱۰۲ واحد فعال مرغ داری در استان وجود دارد افزود: تولید گوشت مرغ در استان ۲۱ هزار تن است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha