۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84655269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور در مدارس چهارمحال و بختیاری با ۲۰ درصد ظرفیت و اختیاری است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت مدارس استان در مناطق قرمز با ۲۰ درصد ظرفیت دانش‌آموزان انجام می‌گیرد و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اختیاری است.

غلامعلی حیدری روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: کلاس‌های درس در مدارس روستایی و عشایری استان چون ظرفیت کمی دارند به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دستورالعمل بهداشتی (۰۷) در تمامی مدارس استان الزامی است و حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدارس مشروط به این است که همگی سالم باشند و موردی از ابتلا مشاهده نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین با تصمیم ستاد کرونا نمایشگاه‌های تخصصی و تالارهای پذیرایی با ۲۰ درصد و رستوران‌ها با ۱۵ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

حیدری، صیانت از جان مردم را اولویت مصوبات ستاد کرونا دانست و اظهار داشت: در همین راستا نظارت‌ها بر نحوه فعالیت اصناف، وسایل حمل و نقل درون و برون استانی و مدارس با جدیت پیگیری و از سیستم‌های نظارتی هوشمند بهره گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه اقشار هدف خود را نسبت به تزریق واکسن و تکمیل دُزهای آن تشویق و ترغیب کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، آموزش، فرهنگ‌سازی و اقناع سازی را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و گفت: عادی سازی عامل خطرناکی در خصوص اوج گیری شیوع کروناست از همین رو باید تا می توان مردم را نسبت به پیشگیری از انتشار ویروس حساس کنیم.

حیدری تصریح کرد: رییس جمهور در ستاد ملی کرونا خواستار تدوین دستورالعمل جدید برای شرایط جدید شدند تا به مدت یک هفته آزمایشی اجرا شود و چنانچه مطلوب بود تداوم یابد.

وی با بیان اینکه قرنطینه مبتلایان به سویه اُمیکرون از ۱۰ روز تا ۲ هفته است، افزود: برای مرخصی کارمندان مبتلا به ویروس کرونا، همکاری شود تا علاوه بر بهبودی فرد از انتشار گسترده آن در محیط کار نیز جلوگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بستری و ترخیص به موقع مبتلایان در مراکز درمانی نیز موضوع مهمی است و علاوه بر آن مراقبت از بیماران خاص و پرخطر نیز ضروری است چراکه بیشتر مرگ و میرها از بین این افراد است‌.

حیدری یادآور شد: کمک به اقشار آسیب پذیر نیز مورد توجه قرار گیرد تا فشار مضاعفی بر این خانوارها وارد نشود.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که دارای ۲۲۰هزار دانش‌آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha