۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 84657550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صالحی امیری: تاریخ شفاهی ورزش ایران نماد میراث فرهنگی است

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک گفت: تاریخ شفاهی ورزش ایران نماد میراث فرهنگی و معنوی کشور است.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی‌امیری روز دوشنبه در آیین رونمایی از دستاوردهای طرح‌های تاریخ شفاهی ورزش ایران گفت: تاریخ شفاهی ورزش ایران نماد میراث فرهنگی و معنوی کشور است. تاریخ شفاهی روایت‌گری انسان‌های خوش‌نام اما گمنام است.

وی افزود: وقتی پیشکسوتی از جمع ما می‌رود یک بخش از گنجینه بزرگ مفقود می‌شود. تاریخ شفاهی مرام و معرفت ایران را به رخ جهانیان می‌کشد.

رییس کمیته المپیک گفت: تاریخ شفاهی منبع بزرگی از اطلاعات انباشته است که می‌توان از دل آن فیلم و رمان به یادگار گذاشت.

قرار است در مراسم امروز از ۶ طرح تاریخ شفاهی ورزش ایران رونمایی شود. در این مراسم محمدرضا پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان و چهره‌های مطرح فوتبال، کشتی و وزنه‌برداری ایران نیز حضور دارند.

علی دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در مراسم رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفاهی ورزش ایران گفت: تاریخ شفاهی بیانگر اهمیت تاریخ و تمدن، شکست‌ها و پیروزی‌ها است. تاریخ شفاهی راه میانبری است که در  استخراج روایت‌های دست اول به ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ورزش امروز نقش اساسی در دیپلماسی و گفت و گوها دارد. این وزارتخانه هر کمکی بتواند در این بخش انجام خواهد داد چرا که اعتقاد داریم ایران فراتر از تاریخ است.

مراسم رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفاهی ورزش امروز (دوشنبه) با حضور سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و علی دارابی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha