فهرست طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی چهارمحال و بختیاری نهایی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد برای سفر آینده رییس جمهوری در اولویت قرار می‌گیرد که فهرست نهایی این طرح‌ها، ظرف سه روز آینده مشخص می‌شود.

علی حیدری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی سفر رییس جمهور به این استان افزود: در ابتدا مقرر شد تا طرح‌های با پیشرفت ۵۰ درصد به بالا برای دریافت اعتبار در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مطرح شود اما به سبب ایجاد توازن در استان طرح‌های با پیشرفت ۳۰ درصد نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سه روز آینده طرح‌های مقدماتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت طرح‌های مهم و با اولویت تعیین می‌شود.

حیدری تصریح کرد: امید است با همراهی دستگاه‌های اجرایی، گام‌های اساسی برای توسعه استان برداشته شود و از فرصت سفر رییس جمهور در راستای رشد و توسعه استان بهره گرفته شود.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه طرح جدید در سفر رییس جمهور تعریف نمی‌شود، افزود: طرح جدید به جز موارد خاص حذف می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در انتخاب طرح‌ها عدالت و توسعه متوازن بین شهرستان‌ها رعایت می‌شود، خاطر نشان کرد: تمامی شهرستان‌ها باید از اعتبارات سفر بهره‌مند شوند.

طرح‌های پیشران برای سفر رییس‌جمهوری تعیین شود

نماینده حوزه معاونت اجرایی رییس‌جمهوری نیز در این نشست اظهار داشت: اولویت طرح‌های قابل ارائه در سفر رییس‌جمهور با طرح‌های با بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورتی طرحی زیر ۵۰ درصد ارائه شود که جزو طرح‌های پیشران و محرک استان باشد.

علی میرهاشمی ادامه داد: اعتباری که به پروژه‌های عمرانی سفر رییس‌جمهور به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند، باید ظرف ۲ سال منجر به تکمیل طرح شود یا اینکه اگر پروژه نیازمند زمان بیش‌تری برای تکمیل است، می‌توان پروژه را به‌ صورت فازبندی اجرا کرد تا در این مدت دست‌کم یک مرحله آن باید به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه زمان دقیق سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مشخص نیست، یادآور شد: چند استان کشور در اولویت سفر رییس جمهور قرار دارند، اما در نهایت اولویت سفر به استان‌ها توسط رییس جمهور مشخص می‌شود.

بررسی ۳۷ هزار میلیارد تومان طرح برای ارائه در سفر رییس جمهور

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: در مرحله نخست ۳۷ هزار میلیارد تومان طرح برای نهایی شدن برای سفر رییس جمهور بررسی می‌شود.

علی شهریارپور تصریح کرد: طرح‌هایی برای سفر رییس جمهور انتخاب می‌شود که ردیف اعتباری ملی و استانی و مجوز ماده ۲۳ داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین طرح‌هایی باید برای سفر رییس جمهور انتخاب شود که بتوان آن را ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری رساند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سفر رییس جمهور به استان در آینده نزدیک محقق می‌شود، افزود: طرح‌های نهایی برای ارائه در سفر رییس جمهوری ظرف سه روز آینده مشخص می‌شود.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha