۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 84660511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چین تحریم های یکجانبه علیه روسیه را محکوم کرد

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 84660511
چین تحریم های یکجانبه علیه روسیه را محکوم کرد

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه چین به شدت با اعمال تحریم های یکجانبه بر روسیه بر سر بحران اوکراین مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی "سی جی تی ان" چین، (خانم) خواچو نینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعمال تحریم های یکجانبه غرب علیه روسیه را رد کرد و بار دیگر تاکید کرد که تنش های این کشور با اوکراین باید از طریق گفت وگو و مشورت حل و فصل شود.

وی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا چین در تحریم روسیه بر سر اوکراین به کشورهای غربی می‌پیوندد، گفت: «تحریم‌ها هرگز راه مؤثری برای حل مشکلات نبوده و چین همیشه با تحریم‌های یکجانبه مخالفت کرده است.»

خوا که دستیار وزیر خارجه چین نیز به حساب می آید در این خصوص افزود: "باید دید ایالات متحده به عنوان مقصر تشدید تنش بین اوکراین و روسیه، چه نقشی ایفا می کند؟ آنها چه کرده اند؟ متهم کردن دیگران به ناکارآمدی در خواباندن آتش جنگ و در عین حال افزودن سوخت به این آتش، غیرمسئولانه و غیراخلاقی است."

سخنگوی وزارت خارجه چین هنگام صحبت در مورد نقش چین در بحران اوکراین و روسیه گفت: "پکن همواره خواهان گفت وگو و مذاکره بوده است."

وی گفت: "آمریکا با ارسال مداوم تسلیحات به اوکراین همواره ترس را گسترش داده است، این در حالی است که چین در مقابل از کشورها و طرف های مربوطه می خواهد ضمن احترام به یکدیدگر به نگرانی های مشروع هم نیز توجه کنند، مشکلات را از طریق مذاکره حل کنند و به طور مشترک برای حفظ صلح و ثبات منطقه ای بکوشند".

در همین رابطه، «وانگ یی بین» وزیر امورخارجه چین در جلسه مجازی با «آلیا احمد سیف التهانی» و «مارتین بیل هرمان» روسای مذاکرات میان دولتی اصلاحات شورای امنیت جلسه هفتاد و ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار افزایش حضور کشورهای درحال توسعه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان اولویتی در برنامه اصلاحی این شورا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha