۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84661715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات پژوهشی کردستان تقویت شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر تقویت اعتبارات پژوهشی استان تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی اعلام شده در قانون بودجه باید الزامات دستیابی به این مهم توسط مجموعه پژوهشی در استان تعیین شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: ضروری است به انجام و حمایت از طرح‌های پژوهشی که موضوع آنها در راستای حل مسئله‌ و گشودن مسیری برای رسیدن به توسعه پرداخته شود.

وی اضافه کرد: هر طرح پژوهشی که مصوب می‌شود باید پژوهشگر آن بتواند دفاعیه مطلوبی از آن کند به گونه‌ای که توقعات و انتظارات دستگاه اجرای مربوطه را برآورده کند.

استاندار کردستان افزود: ارزیابی در این خصوص که دستگاه بهره‌بردار تا چه اندازه‌ای توانسته از پژوهش‌ها انجام شده در راستای حل مشکلات و مسائل پیش‌رو استفاده کند، باید انجام شود.

زارعی‌کوشا  با اشاره به اینکه اختصاص حدود ۱۰ میلیارد ریال برای انجام طرح‌های پژوهشی در استان بسیار کم است، گفت: اعتبارات پژوهشی استان باید تقویت شود  چراکه از این مسیر می‌توانیم شاهد حل بسیاری از مشکلات و دستیابی به رشد اقتصادی باشیم.

وی اظهار داشت: برای دستیابی به رشد اقتصادی که برای سال آینده در بودجه مطرح شده نیاز به ورود مجموعه پژوهشی داریم که الزامات رسیدن به میزان رشد مشخص شده را تعیین کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امنیت و سلامت مردم از مهمترین مسائل است، گفت: هر طرح و مسئله‌ای که سلامتی و امنیت مردم را به خطر اندازد باید رفع و اصلاح شود و اگر امکان اصلاح آن هم نبود باید متوقف شود.

زارعی‌کوشا یادآور شد: در برخی مباحث هم چون مسائل زیست محیطی مردم حساسیت و نگرانی بیشتری دارند لذا اگر هر طرح وپروژه ای هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد به طور شفاف و علمی به مردم اطلاع رسانی شود.      

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha