۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84672774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال روز یکشنبه همزمان با آغاز هفته درختکاری با حضور جمعی از مسوولان و طبیعت‌دوستان چهارمحال‌ و بختیاری در محله منظریه شهرکرد آغاز شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین روز درختکاری در منطقه منظریه شهرکرد با گرامیداشت ایام شعبانیه و سالروز ولادت سید و سالار شهیدان و قمر بنی‌هاشم(ع) و امام سجاد(ع) گفت: مصادف شدن هفته درختکاری با این ایام را باید ارج نهاد.

غلامعلی حیدری افزود: کاشت درخت و حفاظت و حراست از درختان یک وظیفه عمومی است تا بتوان این موهبت الهی را به آیندگان تحویل داد.

وی با تبریک هفته منابع طبیعی و درختکاری به دوستداران طبیعت و تلاشگران عرصه حفاظت از منابع طبیعی افزود: امروز به نام هر شهید، یک اصله نهال توسط مردم، نهادهای دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد و دوستداران طبیعت کاشت می‌شود.

به گفته وی، کاشت نهال در راستای حفظ منابع طبیعی و توسعه سرانه فضای سبز در این هفته اجرا می‌شود.

زنگ طبیعت در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته  شد

کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در آیین نواختن زنگ طبیعت در مدارس استان گفت: امسال ۲ هزار اصله نهال به دست دانش‌آموزان استان در  مدارس کاشته می‌شود.

اصغر احمدی با بیان اینکه منابع طبیعی انفال است و حفظ و حراست از آن‌ وظیفه همگانی است، افزود: هم‌اکنون بهره‌برداری غیراصولی از منابع طبیعی و قطع درختان به عنوان مهمترین عوامل تهدید برای منابع طبیعی و جنگل‌ها به شمار می‌رود.

وی اهمیت کاشت درخت در حفظ حیات سبز مناطق را یادآور شد و گفت: درختکاری، درخت‌داری و درخت یاری باید تبدیل به فرهنگ شود تا این ثروت ملی برای آیندگان به یادگار بماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت ایام شعبانیه و هفته منابع طبیعی گفت: فعالان حوزه منابع طبیعی در راستای دفاع از انفال کشور تلاش می‌کنند و لازم است، عموم مردم نیز با این افراد همراهی داشته باشند.

علی حیدری گوجانی حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه‌ای‌ همگانی خواند و با تاکید بر اهمیت بحث درختکاری اظهار داشت: کاشت نهال یکی از اعمالی است که بعد حیات انسان هم ثمره‌ای نیکو بر جای خواهد گذاشت.

وی اهمیت حفظ و نگهداری از درختان را نیز یادآور شد و گفت: باید اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع طبیعی، جنگل و مراتع انجام شود.

به گزارش ایرنا، ۱۵تا ۲۲ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha