۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۵۴
کد خبر: 84677994
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: با اهل سنت‌ برادر هستیم

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۵۴
کد خبر: 84677994
استاندار فارس: با اهل سنت‌ برادر هستیم

شیراز-ایرنا-استاندار فارس بر لزوم وحدت مسلمانان تأکید کرد و گفت: ما دشمنان مشترکی داریم اما دشمنان ما اهل کتاب نیستند؛ ما با برادران اهل سنت‌ رفیق و برادر هستیم.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه با حضور در مسجد اهل سنت در شیراز، اظهار کرد: تاریخ نشان داده دشمنان ما کسانی هستند که نه دینی دارند و نه عقیده‌ بلکه جنایتکاران تاریخ بشر هستند که در هر لباسی ظاهر می شوند.

استاندار فارس ادامه داد: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم افرادی سازمان یافته در قالب داعش جنایت‌هایی را انجام دادند که تاریخ بشر به خود ندیده بود.
 

وی افزود: در برخی مواقع گروهی نامشان را مسیحی یا یهودی اعلام می کردند؛ اما مهربانی عیسی مسیح(ع) و موسی کلیم‌الله(ع) کجا و جنایاتی که به سر مسلمانان و فلسطینی‌ها آوردند کجا؟ همه این مسائل سئوال برانگیز است.

استاندار فارس با بیان اینکه نباید فریب تبلیغات را خورد، گفت: شیعیان و اهل سنت با یکدیگر برادر و برابر هستند و دشمن همچنان تلاش دارد بین این دو را بر هم بزند و با تفرقه افکنی به هدف شوم خود برسد.

ایمانیه با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر اینکه نماز پشت سر اهل تسنن به‌منزله نماز پشت سر امام معصوم(ع) است، گفت: مذهب ما هم جعفری و دنیای اسلام تحت‌فشار شدید است و باید وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم. 

وی بابیان اینکه برخی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند، بیان کرد: طبق روش انگلیسی‌ها، دشمنان به این فکر هستند تفرقه بیندازند و حکومت کنند، چرا با وجود منابع سرشاری که خداوند به مسلمانان اعطا فرموده؛ هنوز باید دستمان مقابل دشمن باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند هر مسلمانی یک سطل آب بریزد رژیم صهیونیستی را آب می‌برد و نیاز به هیچ سلاح دیگری نیست، عنوان کرد: برخی از این کشورها برای ایران هزار مانع ایجاد می‌کنند اما برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فرش قرمز پهن می‌کنند. 

وی تأکید کرد: ما باید نشان دهیم که باهم دوست و برادر هستیم و فریب تبلیغات دشمن را نخواهیم خورد.

بنا بر گزارش دریافتی دیگری، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز نیز در این آیین با تبریک انتصاب محمد هادی ایمانیه به سمت استانداری فارس گفت: ما جماعت اهل سنت خودمان قصد دیدار با استاندار داشتیم اما ایشان اعلام نمودند که اول من به دیدار اهل سنت می آیم و این نشان‌دهنده محبت استاندار به اهل سنت شیراز است.
خواجوی ضمن تشکر از استاندار فارس و سایر مسئولان استان، از همکاری هایی که بین مقامات و جماعت اهل سنت است تشکر کرد.
وی در این آیین که در مسجد رسول اکرم (ص) برگزار شد، ادامه داد: همه فرق اهل سنت اعم از شافعی، حنفی، حنبلی و مالکی و اقوام مختلف ایرانی اعم از کرد و فارس و بلوچ و ترکمن و برادران افغان در زیر یک سقف در این مسجد بزرگ و زیبا به عبادت مشغول می‌شوند و همه شاکر خداوند مهربان هستند.
شیخ خواجوی از مسئولین استان به خاطر همراهی و همکاری‌های صورت گرفته با اهل سنت تشکر کرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha