۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84678804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش فرهنگ و مدیریت جهادی- امنیت غذایی به کار خود پایان داد

گرگان - ایرنا - همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی- امنیت غذایی امروز پنجشنبه گرگان پس از ۲ روز فعالیت در گرگان با قرائت بیانیه و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیانیه پایانی این همایش بر استفاده از ظرفیت موجود با بسیج امکانات برای پایداری امنیت غذایی کشور و مقابله با تحریم ظالمانه دشمنان تاکید شد.

در روز نخست همایش ۶ کمیسیون تخصصی با مشارکت ۱۲۰ نفر از محققان برگزار شد .

توسعه روستایی و کشاورزی پایدار با فرهنگ و مدیریت جهادی، ظرفیت شناسی و راهکارهای به فعلیت رساندن ظرفیت های مردمی در تحقق امنیت غذایی با رویکرد جهادی، آسیب شناسی و راهکارهای تحقق انسجام مدیریتی در امنیت غذایی، نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در اصلاح الگوی مصرف و سلامت غذا، توزیع شایسته و دسترسی عادلانه محصولات کشاورزی با فرهنگ و مدیریت جهادی، نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در حفاظت از منابع پایه مرتبط با امنیت غذایی و نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در رفع موانع تولید کشاورزی، محورهای کمیسیون های تخصصی و ارسال مقاله به این همایش بود.

همچنین در روز پایانی مسوولان ۶ کمیسیون نتیجه کار خود را طرح و سه مقاله برتر ارایه شد. 

حجت الاسلام علی اکبر سایری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گلستان نیز گزارشی از برگزاری همایش ارایه کرد و گفت : ۱۴۰ مقاله از ۲۰ استان به دبیرخانه همایش در تهران و گرگان ارسال شده بود .

استان گلستان در سال زراعی گذشته پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید کرد که از این مقدار تولید چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولیدات زراعی،حدود ۷۰۰ هزار تن تولیدات دامی، ۳۴۰ هزارتن تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی بود.
 بهره برداران کشاورزی گلستان در تولید ۱۵ محصول راهبردی شامل تولید دانه های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج) پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را در اختیار دارند.
استان گلستان افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که حدود ۱۵۰ هزار آنها در حوزه زراعی و باغی فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر چهار هکتار زمین هستند.
گلستان با وسعت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت ، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲هزار هکتار جنگل، ۶۵۳ هزار هکتار زمین زراعی، ۳۲ هزار هکتار باغ و چهار میلیون واحد دامی دارد.
اقتصاد اصلی ساکنان گلستان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر برپایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha