۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84679531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم سیر نزولی موج ششم کرونا در آذربایجان‌غربی/فوتی‌ها همچنان بالا است

ارومیه - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به تداوم سیر نزولی موج ششم کرونا در استان گفت: البته همچنان رقم فوتی ها بالاست و در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد فوت پنج نفر در شهرستان‌های مختلف بودیم.

محمدامین ولی‌زاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۲ نفر مربوط به ارومیه و یک نفر مربوط به هریک از شهرستان های خوی، مهاباد و سلماس است.

وی اضافه کرد: با افزوده شدن این تعداد، کل فوت شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به هفت هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

وی اظهار کرد: در دی و بهمن ماه امسال شاهد کاهش قابل توجه فوتی ها نسبت به پاییز و تابستان بودیم ولی با افزایش مبتلایان و به تبع آن، بستری ها، تعداد فوتی ها نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳ نفر در استان به کرونا مبتلا و ۸۵ نفر شامل حدود ۴۴ درصد مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند.

ولی‌زاد گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان ناشی از کرونا در استان به ۴۸۵ نفر رسید که بیشترین میزان از اواخر بهمن تاکنون است.

وی از بستری شدن ۱۵۴ نفر در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: از این تعداد، ۴۲ نفر با ونتیلاتور تنفس دارند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۳۵۴ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۲.۱ درصد آنها جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha