کمیته‌های اندیشه‌ورز با حضور جوانان چهارمحال‌ و بختیاری تشکیل می‌شود

شهرکرد - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری از تشکیل کمیته‌های اندیشه‌ورز با حضور جوانان در استان خبر داد و گفت: تلاش خواهد شد در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های استانی، جوانان مشارکت داده شوند.

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و آیین تجلیل از جوانان برتر سال ۱۴۰۰ چهارمحال و بختیاری افزود: باور و اعتقاد جمعی این است که حمایت قاطع و جدی از تلاش جوانان با استعداد می‌تواند به پیشرفت و تعالی استان منجر شود.

وی، راه توسعه و پویایی استان را در وحدت، وفاق و همدلی دانست و تصریح کرد: یک میلیون نفر جمعیت استان از هر قشر و گروهی باید به این باور برسند که همه یک خانواده هستند تا مسیر برای حل مشکلات موجود باز شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه جوانان برای دیگر گروه‌های مردمی، گروهی مرجع به شمار می‌آیند و در تمامی زمینه‌ها می‌توانند عامل وحدت و حرکت شوند، یادآور شد: لازم است علاوه بر حفظ این مرجعیت، از ظرفیت آن برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای استان نیز استفاده شود.

حسین میرزایی ادامه داد: درهای استانداری و دستگاه‌های اجرایی به روی جوانان گشوده است تا امکان ارائه و بهره‌گیری از نظرات آنان به خوبی مهیا شود.

وی با بیان اینکه جوانان چهارمحال و بختیاری این قابلیت را دارند که در تمام عرصه‌ها همچون خورشید بر تارک کشور بدرخشند، خاطرنشان کرد: باید این قابلیت‌ها در جای جای استان شناسایی شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری به بیانات رهبر معظم انقلاب و سفارش ایشان به جوانان برای توجه به تحصیل، تذهیب و ورزش نیز اشاره کرد و یادآور شد: مهم است که امر تحصیل با جدیت دنبال شود چرا که دانشمندان آینده استان از میان جوانان امروز شکل می‌گیرند.

حسین‌میرزایی همچنین با اشاره به نقش موثر جوانان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس، یادآور شد: هر کجا جوان حضور داشته‌اند، پویایی و نشاط و پیشرفت رقم خورده است و هر کجا از این نیروی‌ جوان غفلت شده، امور معطل و بر زمین مانده است.

وی موفقیت‌ها و افتخارات به دست آمده کشور در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری را متاثر و ناشی از حضور جوانان بیان و تصریح کرد: جوانان پرچم‌دار و طلاییه دار جهاد تبیین و گام دوم انقلاب محسوب می‌شوند که در این زمینه می‌توانند با آگاهی بخشی عمومی و بصیرت بخشی به وظیفه خود عمل کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری یادآور شد: حضرت علی‌اکبر (ع) الگوی کامل غیرت دینی، ولایت‌پذیری و ولایتمداری، ادب و دوستدار مردم و بزرگان است و امروز جوانان باید ایشان‌ را به عنوان یک نمونه کامل رفتاری در تمام شئون زندگی خود الگو قرار دهند.

چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان برتر کشور در حیطه جوانان است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با اشاره به اینکه این استان در حیطه امور جوانان از پنج استان برتر کشور به شمار می‌رود، گفت: اعتبارات استانی این حوزه از ۲۸۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در حال حاضر ۸۸ تشکل مردم‌نهاد با حضور جوانان در عرصه مختلف در  چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند.

حمید کریمی افزود: در چند سال اخیر برنامه ساخت و توسعه خانه‌های جوان در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت و با وجود آنکه ساخت خانه جوان شهرکرد در مدت یک سال انجام شد و این مرکز هم‌ اکنون دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است اما با گذشت سه سال به دلیل وجود مشکل در واگذاری حق انشعاب، امکان بهره‌برداری از این مرکزِ ویژه جوانان هنوز فراهم نشده است.

وی به اختصاص چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تکمیل عملیات ساخت خانه جوان لردگان نیز اشاره و تصریح کرد: امید می‌رود این مرکز به زودی آماده بهره‌برداری شود.

کریمی یادآور شد: در منطقه سرخون نیز یک خانه جوان با مشارکت بخش خیری پایه‌گذاری شده است که تلاش خواهد شد با در نظر گرفتن اعتبارات لازم از مجموع اعتبارات سفر رییس جمهور به استان، این مرکز نیز ساماندهی و خدمات مرتبط با امور جوانان را به نحو بهتری ارائه کند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه‌ریزی برای آغاز ساخت خانه‌های جوان در چهار شهرستان دیگر استان نیز در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

کریمی، تاسیس هشت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج، راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی با عنوان منش، اجرای طرح توانمندسازی یک هزار سرباز با عنوان سرباز مهارت، برپایی ۸۵۰ کارگاه آموزشی حیطه ازدواج، اهدای دو میلیارد تومان جهیزیه به جوانان نیازمند و توزیع ۶ هزار بسته معیشتی را از جمله برنامه‌های اجرایی حوزه جوان در استان بیان کرد.

به‌ گزارش ایرنا، جمعی از جوانان حاضر در این نشست درباره ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌ نوجوانی در بوستان‌ها، ضعف اعتبارات‌ دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق، توجه به چالش فقر حرکتی در جامعه و سلامت جوانان، مشکل ادامه تحصیل برای جوانان شاغل در آموزش و پرورش، لزوم بازنگری در اختصاص ردیف‌های استخدامی‌ برای استان، تثبیت وضعیت شغلی جوانان در ادارات، تشکیل کارگروه برای تسهیل در صدور مجوزهای‌ حوزه کارآفرینی، راه‌اندازی کانون وحدت‌ به منظور همگرایی‌ بین عموم مردم و مسوولین و انتخاب دیده‌بان‌ در شهرستان‌ها برای‌ شناسایی مشکلات، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

همچنین در پایان این نشست از ۲۷ جوان برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha