۱۱ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در کرمان برپا می شود

کرمان - ایرنا - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از برپایی ۴۰۰ غرفه صنایع‌دستی در قالب ۱۱ بازارچه نوروزی در شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده افزود: بازارچه های نوروزی صنایع دستی از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در ۱۱ شهر شامل کرمان، ماهان، راین، بم، شهربابک، سیرجان، زرند و غیره برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در این بازارچه‌ها علاوه بر نمایش صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی، سوغات و محصولات طبیعی مناطق مختلف استان کرمان نیز در معرض دید و فروش علاقمندان قرار خواهد گرفت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: به دلیل حضور مسافران نوروزی و گردشگران بیشتر این بازارچه‌ها در محل اماکن تاریخی و مسیرهای گردشگری قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در ایام نوروز ۱۴۰۱ سه بازارچه صنایع‌دستی در یخدان مویدی، کاروانسرای گنجعلیخان و هفت باغ علوی برپا می‌شود که هنرمندان سراسر کشور در این بازارچه‌ها حضور خواهند داشت.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: تلاش شده ۵۰ غرفه صنایع‌دستی شهر کرمان در مکان‌های پرتردد همچون بناهای تاریخی و مناطق گردشگری راه‌اندازی شود که گردشگران علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری از محصولات صنایع‌دستی هنرمندان این استان نیز استفاده کنند.

استان کرمان با سابقه تمدنی و اقلیم های متفاوت دارای صنایع دستی مشهوری همچون، فرش، قالی، گلیم، پته و شال، مصنوعات فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است که شهرت جهانی دارند.

 روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می رود و پنج شهر کرمان، راور، شهربابک، قلعه گنج و راین اسفند ماه جاری به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha