امام جمعه کرمانشاه: تسهیل موانع تولید در رفع معضل بیکاری بسیار مؤثر است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تسهیل کارها و درخواست‌های مردمی در رفع معضل بیکاری را بسیار مؤثر دانست و گفت: وظایف و مسوولیت‌های ما وقتی مبارک است که بتوانیم خدمتی به مردم و بخصوصا به جوانان ارایه بدهیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در دیدار مدیر و معاونین اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان بر برنامه ریزی تمام وقت برای رفع معضل بیکاری کرمانشاه تأکید کرد.

وی افزود: باید برای بیکاران جامعه فکر و تدبیر شود، من همواره به همه مسوولان قدیم و فعلی گفته ام که باید کاری اساسی انجام شود، زیرا عیب است برای استان کرمانشاه با این همه استعداد خدادای بیکاری وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: باید بدانیم بیکاری باعث فساد می شود و امنیت را مختل می کند، لذا باید شرایط و امکانات را برای جوانان مهیا کنیم، متاسفانه وضعیت بیکاری در استان بسیار بالاست و این برای استانی که این همه منابع زیرزمینی دارد خیلی بد است.  

آیت الله علما تصریح کرد: باتوجه به امکانات استان به راحتی می شود، معضل بیکاری را رفع کرد، از جمله می توان تقویت صنایع بومی که بعضاً شهره جهانی دارد رابه عنوان یکی از راه های زدودن بیکاری مورد توجه قرار داد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: خیلی از امکانات را استان دارد و حاجتی به خارج از استان نداریم، فقط باید همت بلندی بر این مهم مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم موقعیت کرمانشاه را تقویت کرده و به جوانان امید بدهیم.

وی اظهار داشت: قریب ۳۵ سال است که در خطبه های نماز جمعه گفته ام که ایران روی زر خوابیده و حیف است این سرمایه ها مدیریت نشود، از جمله کارگاه‌های کوچک زود بازده، یکی از بهترین فرصت ها برای رونق کار و تولید است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha