طرح مسجد محوری در شیراز افتتاح شد

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲
کد خبر: 84689023
طرح مسجد محوری در شیراز افتتاح شد

شیراز-ایرنا-طرح احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد موسوم به «طرح مسجد محوری» در شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، نخستین جلسه شورای راهبردی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه، برگزار شد. در این جلسه، طرح مسجد محوری و طرح‌هایی با موضوع حمایت از تولید و عرضه پوشاک ایرانی - اسلامی و مهار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه امنیت اخلاقی بررسی و تصویب گردید.

مساجد محوریت تمام امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی

 آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این جلسه با اشاره به نقش آفرینی شهرداری در امور مذهبی و فرهنگی اظهار کرد: باید نقش آفرینی و وظیفه شهرداری در امور فرهنگی را به رسمیت بشناسیم و این نقش را نزد سایر سازمان ها و مجامع تعریف کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: می بایست این موضوع را در نظر بگیریم که در یک جنگ ترکیبی ما نیز نیازمند یک جهاد ترکیبی با حضور تمام سازمان ها و ارگان ها هستیم.

آیت الله دژکام گفت: در اجرای این طرح فرهنگسراها می توانند به فضای جانبی مساجد تبدیل شوند و فعالیت هایی را که در مساجد قابلیت اجرایی شدن ندارند را دنبال کنند؛ اما محوریت تمام امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی می بایست با مساجد باشد.

تعیین شاخص‌های قابل رصد برای طرح مسجد محوری 

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز اظهار کرد: این طرح همانند چشمه گوارایی است که می توانند بخش بزرگی از جامعه را سیراب و از فواید خود سودمند نماید، بنابراین باید توجه شود که پیش از اجرای طرح شاخص هایی برای آن تعیین شود و این شاخص ها به صورت اعداد و آمار قابل رصد و پیگیری باشند که بتوان راندمان و خروجی برنامه را مورد پایش و مطالعه قرار داد.

طرح مسجد محوری نیازمند حمایت ارگان های مختلف

احسان اصنافی شهردار شیراز نیز گفت: در دوره چهارم شورای اسلامی نیز مقرر شد که مساجد محور اصلی ارائه خدمات فرهنگی و مرکزی برای رفع نیازهای اجتماعی و ترویج معنویت در جامعه قرار گیرند که بنا به دلایلی طرح مکتوم ماند. اینک امیدواریم طبق آموزه های اسلامی این طرح را که برای ایجاد مرکزیت و محوریت مساجد اهداف گسترده ای دارد به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.
 مهندس اصنافی یاد آور شد: این طرح بزرگ و چند وجهی است و اجرای آن قطعا نیازمند حمایت و مشارکت های مالی و معنوی تمام ارگان ها و سازمان ها می باشد. 

ایجاد نقشه راه مهمترین ابزار برای پیشبرد امور فرهنگی 

  روح الله نجابت نماینده شیراز در مجلس و عضو شورای راهبردی هم در تماس تصویری که به صورت زنده با اعضای جلسه داشت اظهار کرد: برای انجام امور فرهنگی، می بایست به مهندسی فرهنگی و ایجاد نقشه راه به عنوان مهمترین ابزار توجه ویژه شود.

مسجد محوری با هدف ایجاد مودت و همدلی 
مصطفی مشفقیان، مدیر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  با بیان اینکه طرح مسجد محوری برای اولین بار در شیراز اجرا می شود گفت: هدف اصلی این طرح، ایجاد مودت و تعامل و همدلی هرچه بیشتر میان اهالی و مساجد محلات شیراز است و در مسیر تحقق این طرح تمام ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی سازمان فرهنگی شهرداری در خدمت محلات خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha