ابوالفضل باب الحوائجی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف راه اندازی خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور افزود: این خط، خدمات مشاوره و راهنمایی سریع در زمینه های مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس ،حقوقی و شغلی به آحاد جامعه ارائه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: خدمات در مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ بصورت تماس تلفنی است و بیشترین تماس ها در حوزه خانواده، مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات بین فردی و بی مهارتی در ارتباط همسران است.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: در سال گذشته، هزار و ۳۳۸ مشاوره در حوزه اعتیاد، ۱۵ هزار و ۸۹۰ مورد در زمینه کودک و نوجوان و تحصیل آنها، هشت هزار و ۷۱۹ مشاوره بالینی و ۲۵ هزار و ۳۵۸ مشاوره با موضوع خانواده ارائه شده است.
باب الحوائجی تصریح کرد: میانگین سنی افراد تماس گیرنده بین ۲۰ تا ۵۰ سال است و افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۵۰ سال کمتر تماس می گیرند.
وی اظهار داشت: مشاوران سازمان بهزیستی در خط ۱۴۸۰ با ۶ کابین در خصوص تمامی مشکلات از جمله مسائل خانوادگی خدمات مشاوره تلفنی ارائه میدهند که در صورت نیاز، به مراکز حضوری ارجاع داده میشود.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: تمامی تماس های مردمی با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، محرمانه و امن است و افراد میتوانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.
خط ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزههای مختلف، مشاوره به مردم ارائه میدهندکه ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه،از مهمترین اهداف راهاندازی این سامانه است.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره میبرند.
استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما