۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۶
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84690832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان است و باید به شکل مطلوب و با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت بهترین بهره را برد.

به‌ گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در آیین افتتاح دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان اظهار داشت: استان کردستان به دلیل تنوع جغرافیایی و قدمت تاریخی دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه گردشگری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در کردستان می‌تواند علاوه بر درآمدزایی، هویت فرهنگی استان را هم تثبیت ‌کند.

استاندار کردستان بر ارائه خدمات مطلوب در ایام نوروز تأکید کرد و ادامه داد: ارائه خدمات مناسب به گردشگران و معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان می‌تواند به جذب گردشگر کمک کرده و بر میزان رضایت مسافران اضافه کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: رویداد ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان برای مردم کردستان بسیار مسرت بخش و شادی آفرین بود که ظرفیتی ویژه برای توسعه استان است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری باید در اولویت ارتقاء شاخص‌های استان باشد، عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری راهبردی مهم برای جلب رضایت مسافران و گردشگران، افزایش مدت ماندگاری آنها و خلق ثروت در استان است.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با افتتاح دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیش از پیش زمینه‌ لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا شود.

کردستان به مقصد گردشگری تبدیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز گفت: استان کردستان باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود، چون این استان از نظر جاذبه‌های طبیعی و تعدد آثار تاریخی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

شهرام ملکی افزود: باید ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های مختلف استان در ایام نوروز به بهترین نحو معرفی شوند تا به تدریج از یک استان معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری میان نهادهای مربوطه، اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان، مهمانان و گردشگران نوروزی در سال جدید رقم زد.

فعالیت کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در کردستان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان هم در این جلسه گفت: این دبیرخانه متشکل از ۱۰ کمیته زیرمجموعه خدمات سفر بوده که از حدود ۲ ماه گذشته اقدامات خود را به ‌صورت غیر رسمی برای نوروز ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

یعقوب گویلیان افزود: جلسات هماهنگی این کمیته‌ها و زیرمجموعه آن برگزار شده و آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران و مسافران در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های مختلف عضو این ستاد تا پایان تعطیلات نوروزی به ریاست استاندار کردستان و به دبیری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha