۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84685441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنندج میزبان ۱۲ کشور جهان در جشن جهانی نوروز است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: شهر سنندج در روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه میزبان جشن جهانی نوروز است و در این مراسم مهمانانی از ۱۲ کشور جهان حضور دارند.

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این جشن روز ۲۳ اسفندماه در شهر تهران شروع شده، سپس در شهرهای همدان و کرمانشاه ادامه می‌یابد و در روز ۲۶ اسفندماه نیز در شهر سنندج کارناوال و برنامه‌های آن برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه ۸۵ نفر از اقوام ایرانی سراسر کشور، سفرای چند کشور خارجی و نمایندگان ۱۲ کشور دنیا که دارای جشن نوروز هستند، حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: برنامه‌های این جشن در پیاده راه فردوسی، خانه کرد و در پایان در سالن شش هزاری نفری سنندج برگزار می‌شود که در خانه کُرد، لباس ملل، صنایع دستی و گالری عکس نوروز برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشن نقش بسیار مهمی در معرفی استان کردستان دارد و به رونق و توسعه گردشگری استان در سایر فصول سال نیز کمک خواهد کرد.

گویلیان افزود: در ایام نوروز نیز مراسم نوروزگاه را در اماکن تاریخی استان همچون خانه کرد، عمارت خسروآباد و غار کرفتو برگزار خواهیم کرد که برنامه‌های فرهنگی در این اماکن برای عموم مردم برگزار می‌شود.

وی گفت: بنا بر تاکید استاندار کردستان نیز در این ایام در همه شهرهای استان حداقل یک بازارچه صنایع دستی برپا می‌شود و در برخی از شهرها جشنواره غذا و صنایع دستی نیر برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان یادآور شد: شهرهای سقز، سنندج، مریوان و بانه همواره بیشترین میزان گردشگر را در استان به خود اختصاص داده‌اند که امیدواریم امسال نیز میزبان خوبی برای مردم سراسر کشور باشیم.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha