۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84692786
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اقامت سه هزار مسافر نوروزی در میامی به ثبت رسید

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84692786
اقامت سه هزار مسافر نوروزی در میامی به ثبت رسید

شاهرود - ایرنا - مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی گفت: اقامت سه هزار مسافر و گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی در مراکز دارای مجوز و تاسیسات گردشگری این شهرستان به ثبت رسید.

سید محمد صادق رضویان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد ۹ درصد در تاسیسات گردشگری، ۳۴ درصد در اقامتگاه های موقت، هفت درصد در سایر مراکز شامل مساجد و حسینیه ها، ۵۰ درصد نیز در مکان های وابسته به آموزش و پرورش بویژه در مدارس اقامت داشته اند.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر برای نوروز امسال در قالب کمیته های مختلف تا ۱۵ فروردین‌ ماه سال ۱۴۰۱ به‌ مدت ۲۰ روز فعالیت و به مسافران و گردشگران شهرستان میامی خدمات‌رسانی می‌کند.
رضویان گفت: در راستای خدمات به مسافران نمایشگاه صنایع دستی در کمربندی شهر میامی همچنین پایگاه اطلاع رسانی در ورودی این شهر راه اندازی شده است.
شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند.

همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.، وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.
آبشارهای زیبای کالپوش، دشت های شقایق و آفتابگردان، جنگل های دشت شاد و نام نیک و سد کالپوش از زیبایی های این شهرستان محسوب می شود.
این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد، و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha