۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84700411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴۰ هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی شاهرود بازدید کردند

شاهرود - ایرنا - رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهرود با اشاره به اینکه سه نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی در این شهرستان برپا است، گفت: ۴۰ هزار نفر از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون از نمایشگاه و نوروزگاه صنایع دستی و سوغات شاهرود بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حسنی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: هنرمندان صنایع‌دستی از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون موفق به فروش بیش از چهار میلیارد ریال صنایع‌دستی شاهرود در این نمایشگاه نوروزی شدند.

وی با بیان اینکه نوروزگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی با ۳۵ غرفه در میدان الغدیر ورودی شهر شاهرود برپا است، ابراز داشت: این نوروزگاه و نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های مختلف و با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و عرضه صنایع‌دستی فاخر شهرستان و سوغات در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.
حسنی اظهار داشت: برپایی سیاه‌چادر عشایری همراه با عرضه آش و نان محلی و اجرای مراسم آیینی و موسیقی محلی بر جذابیت این نمایشگاه افزوده است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: برپایی پایگاه اطلاع‌رسانی با حضور راهنمایان مجرب گردشگری همراه با ارائه نقشه، بروشور و کروکی جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی در کنار خدمات شهرداری، اورژانس، هلال احمر از دیگر خدمات ارائه شده به مسافران و شهروندان در این نمایشگاه است.

به گفته وی، هدف از برپایی نوروزگاه‌ها اجرای مراسم آیینی، موسیقی محلی، نقالی و اجرای تئاتر خیابانی برای ایجاد نشاط اجتماعی است.

شهرستان شاهرود به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌های کشور واقع در شرق استان سمنان با اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی، بزرگترین پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده را در خود جای داده و با احتساب مناطق شکار ممنوع، به قاره کوچک و سرزمین پنج اقلیم مشهور است.

این تنوع اقلیمی به قدری آشکار است که کوتاه‌ترین فاصله کویر تا جنگل در این شهرستان قرار داشته به طوری که با طی مسافت کوتاهی در حدود ۴۵ کیلومتر از شاهرود به سمت شمال، جنگل‌های هیرکانی ابر با زیباترین چشم اندازها در دسترس است، پیمودن همین مسافت به سمت جنوب به کویر و زیبایی‌های منطقه چاه جام و در نهایت به طرود و نخلستان‌های آن ختم می‌شود که مردم آن منطقه به شترداری اشتغال دارند. این گوناگونی اقلیم در کنار تنوع اقوام و گروه‌های مختلف قومی و زبانی، ویژگی و قابلیت توسعه گردشگری را در این شهرستان رقم زده است.

شهرستان شاهرود با هشت منطقه گردشگری مصوب هیات دولت، هشت روستای گردشگری، یک شهر نمونه گردشگری، جاذبه های تاریخی و عرفانی و طبیعی متعدد، در طول سال پذیرای گردشگران بسیاری است و در زمینه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری عرفانی و طبیعی از قابلیت‌های ویژه ای برخوردار است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha