۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84697535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ روستای اردستان با جیره‌بندی آب مواجه هستند

کاشان - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب اردستان از جیره‌بندی آب در ۱۲ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کم شدن آبدهی چاه‌ها در روستاها، پنج دستگاه تانکر روزانه ۷۵ هزار لیتر آب آشامیدنی را به ۶۵ روستای این خطه حمل می‌کنند.

رضا دهقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حضور پرشمار مسافران نوروزی، روزانه ۱۵ سرویس به حجم آبرسانی سیار اضافه شده که از همکاری جهاد کشاورزی در خصوص کمک‌ به آبرسانی روستاها قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: این آبرسانی به ۳۵ روستای زیرپوشش و ۳۰ روستای دیگر با جمعیت افزون بر هفت هزار نفر انجام می‌شود که در این بین روستاهای خیرآباد، نهوج، فران، مارچوبه و نیسیان در دهستان برزاوند و روستاهای سرهنگچه، سریجهن، کسوج، آستانه، همبر، همسار و گونیان در دهستان همبرات با جیره‌بندی آب مواجه هستند.

۱۲ روستای اردستان با جیره‌بندی آب مواجه هستند

مدیر آب و فاضلاب اردستان تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۸ روستای شهرستان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند و با اقدام‌های در دست اجرا و با تکمیل طرح مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی همبرات و برزاوند امیدواریم روستاییان از آب پایدار برخوردار شوند و حجم آبرسانی با تانکر کاهش محسوس داشته باشد.

وی اصلاح شبکه آب شیرین شهر اردستان به طول پنج کیلومتر، لوله‌گذاری در محله‌های محال و ابالی اردستان، اصلاح و توسعه شبکه آب شیرین شهر زواره به طول پنج کیلومتر را از جمله طرح‌های اجرا شده در سال گذشته اعلام کرد.

دهقانی با بیان اینکه ساخت اداره آب و فاضلاب شهر مهاباد در حال اجرا است، اظهار داشت: این طرح تا مرحله سفت‌کاری به پیمانکار واگذار شده است؛ همچنین تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ متر از طرح اصلاح و توسعه شبکه داخلی شهر مهاباد به طول ۲۰ کیلومتر اجرایی شده و برای ادامه کار به تامین اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی نیاز است که امیدواریم مسوولان شهرستان اقدام‌های لازم را به عمل آورند.

وی اضافه کرد: چندین طرح از جمله طرح اجرای فاضلاب شهرک امام حسن(ع) در مجموعه آب و فاضلاب اردستان برای اجرا به پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان برای اخذ اعتبار نیاز دارد؛ همچنین حفر یک حلقه چاه جدید در شهرسان برای زمان بحران و انتقال آب مورد نیاز دامداری‌ها نیاز است که جانمایی آن صورت گرفته اما مجوز حفر آن از سوی آب منطقه ای هنوز صادر نشده است.

از مجموع ۲۳۰ روستای این شهرستان، ۱۲۰ روستای دارای سکنه است و از میان آنها ۶۱ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۳ هزار نفر در حدود ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha