اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان چه تغییراتی داشت؟

سمنن- ایرنا- ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از افزایش قابل توجه اقامت و ماندگاری مسافران نوروزی امسال در این استان خبر داد که به عنوان راهبردی اساسی در شعار «استان سمنان از معبر به مقصد» و برنامه‌ریزی‌های پیش از نوروز مطرح بود.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان روز دوشنبه از قرارگرفتن سمنان به عنوان هفتمین استان کشور با بیشترین میزان ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی خبر داد.

امیر کرم زاده با اشاره به اینکه ضریب ماندگاری مسافران در استان نسبت به سال‌های قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است، افزود: میزان ماندگاری مسافران در مراکز اقامتی تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان نسبت به سال ۹۷-۹۸به میزان ۲۱ درصد افزایش یافت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت در مراکز اقامتی استان سمنان به ۶۵ درصد رسید، گفت: از بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۴۶ هزار و ۵۵۹ مسافر در مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کردند که ۳۱۵ نفر از این تعداد گردشگر خارجی بودند.

کرم‌زاده بیان کرد: ۶ هزار و ۲۵۲ نفر در هتل‌ها، بیش از یکهزار نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۲۷۵ نفر در مجتمع‌های گردشگری، یکهزار و ۷۲۶ نفر در مهمان‌پذیرها، بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و هفت هزار و ۸۰۲ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت بیش از ۸۷ هزار نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی خبر داد و گفت: ۳۴ هزار و ۴۵۸ نفر مسافر نیز در این مدت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت کردند.

کرم‌زاده، مجموع بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان سمنان در این مدت را ۲۱۳ مورد اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر نیز در این ایام از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

در استان سمنان ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل، ۵ مهمان‌پذیر، ۱۰ اقامتگاه سنتی، ۷۲ خانه مسافر، ۳ مجتمع گردشگری و ۹۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ... با سه هزار و ۸۰۰ تخت پذیرای مسافران نوروزی هستند.

با احتساب سایر مراکز اقامتی زیر نظر آموزش‌وپرورش و سایر ادارات استان سمنان می‌تواند پذیرای هفت هزار و ۴۰۰ نفرشب باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha