۳۰ طرح بازآفرینی شهری پارسال در مناطق کم برخوردار آذربایجان‌غربی اجرا شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ طرح بازآفرینی شهری در یکسال گذشته و در راستای ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار در سکونتگاه‌های غیررسمی این استان اجرا شد.

سید محسن حمزه‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت قیر رایگان به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف تامین و توزیع شده است.

وی ادامه داد: احداث پنج باب مدرسه ۱۲ کلاسه در محلات هدف بازآفرینی شهری و احداث خانه محله، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی از برنامه‌های طرح بازآفرینی شهری بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی انجام شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود و این امر هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی امسال هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تأمین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha