افزایش ۳ برابری مراجعه مردم سردشت به مراکز درمانی بخاطر کرونا

مهاباد - ایرنا - فرماندار سردشت گفت: در ۱۰ روز گذشته تعداد مراجعه مردم به مراکز درمانی سه برابر شده که در واقع زنگ خطر و هشدار پیک هفتم کرونا است.

به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور عصر شنبه در چهل و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان که با محوریت پیشگیری از موج هفتم کرونا، بیماری وبا و امنیت آب منطقه برگزار شد، اظهار کرد: بیماری کرونا در چند روز اخیر در سطح کشور پررنگ شده و با افزایش شیوع بیماری و مبتلایان و آغاز پیک هفتم نیاز به برخی برنامه های خاص و ویژه در شهرستان هستیم که بایستی آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی مهمترین تهدید و آسیب را در حال حاضر عادی انگاری مردم در مقابل این ویروس عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان، جانبازان شیمیایی زیادی دارد و مراودات مرزی انجام می گیرد این شهرستان بسیار آسیب پذیر است.

افزایش ۳ برابری مراجعه مردم سردشت به مراکز درمانی بخاطر کرونا

فرماندار سردشت بر آگاه سازی و آموزش به عنوان نخستین و مهمترین راهکار در سطح وسیع با استفاده از ظرفیت رسانه ها، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، دوری گزیدن از مراسمات و تجمعات تاکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت نیز در این جلسه گفت: با توجه به اتمام دوره ایمنی بعد از دوز دوم و سوم واکسن وساکن ماندن تزریق واکسن و عادی شدن وضعیت کرونا موج هفتم این بیماری آغاز شده و شهرستان نیز طی چند روز گذشته درگیر این وضعیت شده است.

داوود آتشی افزود: طی این مدت تعداد مراجعین به مراکز درمانی نسبت به ماه گذشته سه برابر افزایش یافته وفروش دارو در داروخانه ها به حداقل ۲ یا سه برابر ظرفیت خود رسیده است.

آتشی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان سردشت در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته و ۲ نفر از شهروندان مبتلا به کووید ۱۹ شده و به دلیل نیاز به مراقبت‌های بیشتر در بخش قرنطینه بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت بستری و تحت مراقبت هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی لازم برای ارائه خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد، گفت: افراد هر گونه علائم سرماخوردگی اعم از سردرد، ضعف عمومی، گلودرد، سرفه خیلی مختصر، کاهش اشتها و کاهش حرکات روده ای را به عنوان ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته و ضمن قرنطینه و عدم تماس با افراد سالم، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا؛ سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha