۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84704941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسن سرخک کودکان زیر ۷ سال تکمیل شود

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کودکان زیر هفت سال باید در ۲ نوبت واکسن سرخک دریافت کنند، گفت: با توجه به شیوع سرخک در کشور برای کودکانی که واکسن تزریق نشده نسبت به آن اقدام شود.

علی احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مواردی از شیوع سرخک در برخی استانهای کشور به سبب انتقال از کشور افغانستان گزارش شده اما تاکنون موردی از این بیماری در استان به ثبت نرسیده است.

وی تصریح کرد: شیوع سرخک در استان حذف شده است اما ممکن است هنوز افرادی باشند که واکسن سرخک، سرخچه و اوریون دریافت نکرده باشند که توصیه می‌شود با مراجعه به مراکز بهداشت نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرخک یک بیماری عفونی است، اظهار داشت: سرخک یک عفونت است که در اثر آن نوعی ویروس ایجاد می‌شود اما با واکسن می‌توان از آن پیشگیری کرد.

احمدی به علائم این بیماری نیز اشاره کرد و گفت: تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد، چشم‌های ملتهب و بثورات پوستی از جمله این علائم است که ۱۰ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: راه انتقال ویروس سرخک از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی است و ممکن است افرادی که در برابر این ویروس واکسینه نشده باشند در مسافرت به استانهایی که سرخک شیوع پیدا کرده است مبتلا شوند.

به گزارش ایرنا، واکسن سرخک در کشور ما در قالب واکسن سه گانه MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، سرخچه و اوریون است استفاده می‌شود. این واکسن در ۲ نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha