۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84705185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان افزایش ۲۷ درصدی داشت

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از افزایش ۲۷ درصدی اقامت در ایام نوروز نسبت به سال ۱۳۹۸ در استان خبر داد و گفت: ۲۶۰ هزار و ۲۴۲ مسافر نوروز ۱۴۰۱ در هتل ها و مراکز اقامتی اقامت داشتند.

به گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده عصر دوشنبه در آئین تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی(ره) اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وارد استان سمنان شدند که بر اساس آن می‌توان گفت در حدود چهار میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تاسیسات گردشگری استان سمنان سه‌هزار و ۹۶۳ تخت است، افزود: هفته اول سال ۱۴۰۱ ضریب اشغال تاسیسات گردشگری استان سمنان ۱۰۰ درصد بود که در مجموع می‌توان گفت ضریب اشغال تخت‌های استان در نوروز ۱۴۰۱ در حدود ۶۰ درصد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان این که ۱۸ پایگاه، ۱۲۳ مدرسه و یک هزار و ۳۹ کلاس درس استان سمنان میزبان مسافران نوروزی بود، ادامه داد: ۱۲ هزار و ۹۲۰ خانواده، معادل ۵۸ هزار و ۱۵۳ نفر از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان نوروز امسال در مدارس استان سمنان اقامت کردند.

کرم‌زاده با اشاره به ۲۵۰ مورد بازدید نظارتی از راه ها و مراکز اقامتی در همین مدت، تاکید کرد: سمنان جزو سه استان برتر در فعالیت ستاد خدمات سفر از سوی وزیر کشور شناخته شد.

وی اشاره به اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند۱۴۰۰ لغایت ۱۳ فروردین ماه به ۱۳۵ حادثه رسیدگی کردند، خاطرنشان کرد: حوادث جاده ای، خدمات حضوری و مناسبتی، خدمات شهری، حوادث کوهستان، سیل و آبگرفتگی و زلزله از جمله فعالیت های امدادگران در طرح امداد و نجات نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به افزایش اقامت از ۲۴ ساعت به دو تا سه روز هم اشاره کرد و یادآور شد: در قالب طرح نوروزی از ۱۶ بازارچه با ۱۲۹ غرفه فعال، ۳۶۲ بازدید نظارتی در قالب گشت مشارکت با بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات انجام شد.

کرم زاده به ثبت متوسط هر ساعت ۹۸۴ تردد خودرو در جاده های استان سمنان در طرح نوروزی ۱۴۰۱ اشاره و اضافه کرد: در قالب این طرح ۳۸ پایگاه انتظامی، ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۴۲ پایگاه اورژانس، ۱۲ پایگاه امداد خودرو، ۱۱ داروخانه شبانه روزی و ۶۱ پایگاه اطلاع رسانی گردشگری فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در نوروز ۱۴۰۱ هفت جلسه با حضور استاندار، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و دیگر مسوولان برگزار شد.

وی افزود: ۲۰۰ جلسه در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران با ۶۰۰ مصوبه برای تقسیم وظایف با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی تصویب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: «استان سمنان مهد تاریخ و عرفان» به عنوان شعار گردشگری استان در سال جدید انتخاب شده و تلاش می‌شود استان سمنان به عنوان مقصد گردشگری بیش از پیش معرفی شود.

به گزارش ایرنا، خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان و دیگر مسوولان مورد تجلیل قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha