طرح نظارت تعزیرات بر بازار ماه رمضان در خراسان رضوی در حال اجراست

مشهد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح نظارتی ضیافت ١٤٠۱ ویژه نظارت بر بازار اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان رمضان ادامه دارد.

سید مرتضی مدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف نظارت و کنترل بر بازار اقلام اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت، شکر،خرما، زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در این طرح گشتهای نظارتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و جهادکشاورزی بر بازار نظارت دارند و با متخلفان برخورد می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده‌های مربوط به نظارت بر بازار رمضان نیز خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و گروه‌های هدف این طرح نیز اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج ماه رمضان است.

مدنی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد تخلف در بازار، از طریق تماس با سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی یا شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی لازم صورت گیرد.

اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه، صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha