۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۶
کد خبر: 84706633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۲ هزار و ۸۱۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان مرکزی ضبط موقت شد

اراک- ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۸۲ هزار و ۸۱۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان کشف و ضبط شد.

دکتر«محسن شانقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرآورده خام دامی در جریان پنج هزار و ۴۵ بازدید از ۲ هزار و ۲۵۰ واحد تولید، نگهداری، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این مدت کشف موقت شد.

وی ادامه داد: ۲۴۹ موارد غیر بهداشتی در این بازدیدها از واحدهای تولید، نگهداری، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی مشاهده، ۵۹ مورد نمونه برداری انجام و ۴۲ مورد به مراجع قضایی معرفی و پنج هزار و ۹۷۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، آبزیان، تخم مرغ، آلایش دام و طیور معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۵ گروه متشکل از ۸۴ نفر از بازرسان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی این استان وظیفه بازرسی و نظارت بر واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در در استان را برعهده دارند.

شانقی با یادآوری آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از چهاردهم اسفندماه سال گذشته در استان مرکزی گفت: این طرح تاپایان ماه مبارک رمضان در این استان ادامه می یابد.

وی افزود: ۲۱ هزار و ۹۳۴ راس دام سبک از ابتدای این طرح در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و از کشتار این دام‌ها ۴۱۴ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۱۴۴ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های این استان کشتار و ۷۸۰ هزار و ۷۳۶ کیلوگرم گوشت قرمز  از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

شانقی خاظرنشان کرد: ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۰ قطعه طیور نیز در این مدت در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی کشتار و چهار میلیون و ۷۲۶ هزار و ۶۸۵ کیلوگرم گوشت سفید در این کشتارگاه‌ها استحصال شده‌است.

وی افزود: ۹ هزار و ۳۱۲ کیلوگرم گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان مرکزی به دلیل لاغری، بیماری‌های انگلی و عفونی ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۰ هزار و ۵۵۷ کیلوگرم لاشه طیور نیز در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و لاغری در کشتارگاه‌های طیور استان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

شانقی از شهروندان خواست در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی دقت کرده و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha