زنجیره تولید تا توزیع کالا ملزم به اجرای طرح درج قیمت تولید کننده هستند

سنندج- ایرنا- رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشوربا تاکید براینکه زنجیره تولید تا توزیع کالا ملزم به اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده هستند،گفت: با هر واحد تولیدی،شرکت توزیعی و فروشگاه زنجیره ای که این طرح را اجرا نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عباس تابش روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان در سنندج اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفندی یک میلیون و ۳۸۰ هزار ریال است و هر واحدی بیش از این مبلغ اقدام به عرضه کند طبق قانون با او برخورد می شود.

وی اضافه کرد: کالاهای اساسی هم چون گوشت، لبنیات و برنج مشمول قیمت گذاری مصوب هستند و هیچ واحدی حق عرضه آن بالاتر از قیمت تصویب شده را ندارد.

 رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: برخی از تولیدکنندگان افزایش دستمزد کارگران را عامل افزایش قیمت تمام شده و گاهی هم دلیل بر عدم درج قیمت تولیدکننده برروی کالا اعلام می کنند.

تابش با اشاره به اینکه افزایش دستمزد کارگران در قیمت تمام شده نهایت یک تا دو درصد تاثیر می گذارد ، ادامه داد: طی چهار ماهی که از آغاز طرح درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده روی کالاها می گذرد به صورت ارشادی با واحدهای تولیدی برخورد کردیم و از این به بعد با توجه به توضیحات و رفع ابهامات انجام شده براساس قانون و برخورد و معرفی واحدها به تعزیرات حکومتی عمل خواهیم کرد.

وی یادآور شد: تاکنون شخصا در ۲۳ استان کشور حضور پیدا کردم و در جلسات متعددی پاسخگوی سوالات و ابهامات واحدهای تولیدی و توزیعی در استان های مختلف بودم و بی شک اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده با همت و توان مضاعف ادامه دارد و هیچ مخالفتی باعث توقف آن نخواهد شد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در ارتباط با مشکل مطرح شده واحدهای تولیدی کوچک در اجرای این طرح گفت: واحدهای تولیدی کوچک ایجاد شدند که کالای مورد نیاز استان خود و یا چند استان همجوار را تامین کنند لذا هزینه های تولید تمام شده آنها با توجه به کاهش هزینه حمل و نقل کمتر خواهد بود.

تابش یادآور شد: هر شرکت پخش و فروشگاه زنجیره ای که به دلیل درج قیمت تولیدکننده از واحد تولیدی خرید نمی کنند آنها را معرفی کنید بی شک برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد.

وی گفت: برای کالاهای که مشمول قیمت مصوب نیستند قیمت تمام شده آنها براساس ضوابط موجود تعیین شده و همین نرخ باید برروی کالا  درج شود.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی از امکانات این کشور بهره مند شدند حق عدم عرضه کالا را در هیچ شرایطی ندارند و اگر این کار را انجام دهند شامل عدم عرضه شده و با آنها برخورد می شود.

تابش اعلام کرد: از هفته گذشته برخورد با کالاهای قاچاق در مرحله اول با چهار قلم کالا از جمله لنت ترمز و باتری خودرو در بازار آغاز شده است و تا پایان سال این مهم در بیشتر کالاها به اجرا درمی آید.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان باید برروی توان و سرمایه خود حساب باز کنند نه اینکه بخواهند از جیب مردم سود خود را تامین کنند لذا طرح های این وزارتخانه هم در راستای حمایت از تولید و هم مصرف کنندگان بوده و با نظارت کامل هم اجرای آنها پیگیری می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: طرح درج قیمت تولیدکننده در راستای شفاف سازی قیمت کالا به اجرا درآمده و در این بین سودی که به جیب واسطه های غیرضرور می رسید حذف شده است.

سیدکمال حسینی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح قیمت بسیاری از کالاها نسبت به گذشته کاهش می یابد و این مهم موجب افزایش آرامش و اطمینان خاطر مردم می شود.

وی اعلام کرد: تولیدکنندگان استان برای تامین سرمایه در گردش نگرانی نداشته باشند چراکه هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و در صورت تقاضای آنها تسهیلات بانکی مورد نیاز در اختیار آنها قرار داده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha