۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84715108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان، محتواهای امیدوار کننده تولید کنند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: زبان هنر تاثیرگذارترین ابزار برای بیان واقعیت‌ها به شمار می رود و در این زمینه هنرمندان می توانند با تولید محتواهای امیدوار کننده، امید را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه به مناسبت هفته هنر انقلاب در دیدار و نشست صمیمی جمعی از هنرمندان استان کردستان در سنندج اظهار داشت: هنر را باید برای هنر ارج نهاد و برای آن ارزش قائل شویم و اگر از این ابزار به نحو شایسته استفاده شود می توان اقدامات مثبت زیادی در جامعه انجام داد.

وی با تاکید بر تلاش برای ارتقا، پیشرفت و توسعه هنر در جامعه گفت: در حال حاضر سریال سنجر خان اتفاق خوب و مثبتی در عرصه هنر و تاریخ استان کردستان است و انتظار می رود اینگونه اتفاقات مثبت و معرفی چهره های شاخص فرهنگی، هنری و تاریخی از طریق هنر  بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: تولید محتواهای عالی و متعالی از موارد ضروری در هنر به شمار می رود و  هنرمندان  می توانند با تولید محتواهای امیدوار کننده در کنار واقعیت ها و اقدامات انجام شده، اعتماد را در جامعه افزایش دهند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین جهاد تبیین نیز اشاره کرد و گفت: متولیان حوزه فرهنگی و همچنین سایر دستگاه های مربوطه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین جهاد تبیین  تلاش کرده و آن را اولویت قرار دهند.

هنرمندان دغدغه های خود را آسیب شناسانه بیان کنند

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: هنرمندان باید دغدغه های خود را در قالب گفت و گو  و به صورت آسیب شناسانه مطرح کرده، یکدیگر را نقد و در راستای بهبود وضعیت خود و رفع مشکلات موجود هماهنگ باشند.

جعفر عبدالملکی افزود: در استان کردستان در بخش هنر به صورت فردی و منفرد عمل شده و این مساله یک ضعف به شمار می‌رود، لذا لازم است سنگرهای پراکنده این حوزه در استان به جبهه ای در برابر جنگ نرم دشمنان تبدیل شود.

مهمترین سرمایه حوزه هنری اعتماد هنرمندان است

رییس حوزه هنری کردستان  نیز در این نشست اظهار داشت: مهمترین سرمایه حوزه هنری اعتماد هنرمندان است و وجه تمایز این نهاد با سایر ارگان‌ها، تولید محور بودن است و در این زمینه تولیدات زیادی تاکنون در عرصه های مختلف هنری داشته ایم.

امین مرادی با بیان اینکه از تولیدات هنرمندان در حوزه های مختلف حمایت خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر نیز فارغ از جریانات سیاسی توانسته ایم در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم.

وی در ادامه تفکر هنر برای هنر و مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز هنر انقلاب اعلام کرد و گفت: هنر انقلاب با مردم معنی پیدا می کند چرا که ماهیت انقلاب و نظام اسلامی نیز مردمی بودن است.

رییس حوزه هنری کردستان یادآور شد: هنر به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و موثرترین شیوه انتقال اندیشه ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی است که باید به درستی در میان هنرمندان تبیین گردد تا بتوان از آن در جهت اصلاح معضلات اجتماعی در همه بخش ها بهره گرفته شود.

در ادامه این نشست جمعی از هنرمندان به بیان دغدغه های خود پرداختند.

۲۰ فرودین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب و از۲۰ تا ۲۷ فروردین با نام هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha