استاندار هرمزگان: ولایتمدار بودن از شاخصه های مهم حوزه های علمیه است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از توسعه فعالیت های حوزه های علمیه در هر دو بخش خواهران و برادران، گفت: مذهبی، انقلابی و ولایتمدار بودن از جمله شاخصه های مهم حوزه های عملیه هستند.

مهدی دوستی دوشنبه شب در دیدار با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه‌های علمیه اظهار داشت: توجه به گسترش فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلابی با همکاری حوزه‌ها و روحانیون از محورهای مهم برنامه های دولت مردمی سیزدهم است.

وی بیان داشت: برای موفقیت نظام و انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف به نقش و حضور جدی روحانیون و حوزه‌های علمیه بیش از گذشته واقف هستیم و استفاده از ظرفیت طلبه های حوزه های علمیه و بهره گیری از طرح و دیدگاه روحانیان برای توسعه فرهنگی و اجتماعی استان ضروری است.

دوستی تصریح کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه است و حوزه‌های علمیه خواهران در این زمینه نقش مهمی دارند.

استاندار هرمزگان ضمن بررسی خواسته‌های مطرح شده در این نشست، آمادگی خود را جهت کمک و پیگیری این موارد از جمله در زمینه تخصیص تسهیلات ارزان جهت مشاغل بانوان حوزه‌های علمیه خواهران، توسعه مراکز مشاوره‌ خانواده حوزه علمیه خواهران و استفاده از ظرفیت این نهاد در شورای عفاف و حجاب استان، اعلام کرد.

در این نشست فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، برنامه‌ها و درخواست‌های حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

اکنون ۱۵ حوزه علمیه خواهران در هرمزگان فعال است که از این تعداد، ۱۳ واحد مستقل و دو واحد نیز به صورت شعبه فعالیت دارند.

حوزه‌های علمیه فعال خواهران استان هرمزگان در شهرستان‌های جاسک، پارسیان، بندر لنگه، بندر خمیر، بندرعباس، رودان، میناب، سیریک، قشم، کیش، حاجی‌آباد و بشاگرد قرار دارد.

حدود هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران استان مشغول به تحصیل هستند و حدود هزار نفر نیز فارغ‌التحصیل شده اند که مشغول تدریس، پژوهش، تبلیغ و کار در عرصه‌های گوناگون هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha