آخرین مشق معلم خراسانی، درسی از جنس اهدای عضو به دانش آموزان

مشهد- ایرنا- مرحومه "سیمین مشهدی منصوری"معلم فداکار گلبهاری در استان خراسان رضوی با اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند در آخرین کلاس درس خود به دانش آموزان مشقی از جنس ایثار، گذشت و محبت را آموخت.

رییس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در این زمینه گفت: مرحومه "سیمین مشهدی منصوری" که در زمان حیات خود کارت اهدای عضو و اعلام رضایت برای بخشش اعضای بدنش را پرکرده بود، بار دیگر درس ایثار را ثبت و به آینده‌سازان این مرز و بوم آموخت که می توان از جان خود نیز گذشت.

حسین محمدزاده گنج با اشاره به اینکه در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم این درس در تمامی اذهان ماندگار شد، افزود: با اهدای اعضای بدن این معلم توانمند و ایثارگر که دبیر زبان و ادبیات فارسی در شهر گلبهار بود، بر کالبد سه بیمار نیازمند اهدای عضو، جانی دوباره دمیده شد.

وی ادامه داد: مرحومه مشهدی در این ایثار قلب، دو کلیه  و پانکراس خود را به بیماران نیازمند اهدا و موجب شد اگرچه جسم وی از این دنیا خارج شده اما قلبش همچنان تپنده باقی بماند.

وی در خصوص علت فوت این معلم توانمند، بیان کرد: مرحومه سیمین مشهدی منصوری در کلاس درس بنا به دلایل نامعلومی دچار حادثه مغزی شد و پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان در نهایت با اهدای اعضای بدن خود آخرین و مهمترین درس زندگی را به همگان آموخت.

مرحومه سیمین مشهدی منصوری، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی در مرحله دفاع رساله بود و فرزند وی نیز در حال گذراندن ترم آخر تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha