بیش از ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته در بخش اشتغال پایدار روستایی به استان ۵۳۶ میلیارد و ۲۰۰ تومان بوده که از این میزان تاکنون ۴۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، افزود: در بخش اشتغال پایدار روستایی پنج هزار و ۹۲۹ طرح به بانک‌ها ارسال شده که تاکنون به پنج هزار و ۴۹۵ طرح آن تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در بخش مشاغل خانگی ۴۸ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافته که این میزان تسهیلات شامل یک هزار و ۷۶۳ طرح می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: تاکنون ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به یک هزار و ۳۱۰ طرح مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: میزان اشتغال مورد تعهد استان برای شش ماهه دوم سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۳۲ نفر بوده که تاکنون ۱۵ هزار و ۲۶۴ مورد از آن محقق شده است.

پیشکاری اضافه کرد: هم اکنون ۷۸ خانه بهداشت کار در کردستان مشغول به فعالیت هستند و ایجاد ۱۱ خانه دیگر نیز در دست اقدام است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حوزه روابط کار، سال گذشته هفت هزار و پنج دادخواست واصل شده که پنج هزار و ۷۹۱ مورد آن منجر به صدور رای شده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۱۶۸ مورد از دادخواست‌های سال گذشته منجر به تفاهم و سازش شده و از این میزان یک هزار و ۱۲۷ رای توسط هیات حل اختلاف صادر شده است.

فعالیت ۱۱۳ تشکل کارگری در کردستان

پیشکاری با اشاره به فعالیت ۱۱۳ تشکل کارگری و ۵۰ تشکل کارفرمایی در سطح استان، ادامه داد: سال گذشته ۹ هزار و ۷۱۶ بازرسی نظارت بر حسن اجرای کار و یک هزار و ۸۳۶ بازرسی هدفمند از کارگاه‌های پرخطر در سطح استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۹۲۵ تعاونی در کردستان وجود دارد که ۱۸۴ هزار و ۵۸۴ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه گفت: جامعه کارگری یکی از بزرگترین جوامع کشور و تاثیرگذارترین جوامع در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون سهم بسزایی در رشد و اعتلای کشور داشته است.

وی افزود: اگر در بخش‌های مختلفی در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم مرهون تلاش جامعه کارگری هستیم که با وجود تحریم‌ها و تنگناها از کار و فعالیت دست نکشیده‌اند.

اعلام برنامه‌های هفته کار و کارگر در کردستان

پیشکاری با اشاره به اینکه پاسداشت مقام کارگر نه تنها در یک هفته بلکه باید در همه روزهای سال صورت گیرد، ادامه داد: برنامه‌های خاصی به صورت نمادین برای گرامیداشت هفته کار و کارگر در استان در نظر گرفته شده است که از این برنامه‌ها از روز پنجم اردیبهشت ماه آغاز و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدای کارگری، افتتاح خانه‌های بهداشت کار و فرهنگ کار، معرفی نخبگان جامعه کار و تولید، برگزاری محفل انس با قرآن در واحدهای کارگری، افتتاح کانون یاریگران زندگی، برگزاری مراسم روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: دیدار با کارگران نخبه در شرکت‌های دانش بنیان، حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در کردستان در واحدهای کارگری و دیدار با کارگران، ویزیت رایگان کارگران در مرکز درمانی بیمارستان شهید قاضی سنندج و تجلیل از کارگران نمونه استانی و ملی رشته‌های ورزشی و مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

۳۸.۲ درصد از جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان نیز در این نشست گفت: ۲۱۵ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان کردستان وجود دارد که با اعضای ۶۵۰ هزار نفری تحت تکفل خود، ۳۸.۲ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

سید صلاح قریشی افزود: ۲۶ هزار نفر کارگر ساختمانی در کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و ۱۲ هزار نفر نیز پشت نوبتی هستند.

وی گفت: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانیان ویژه دانشجویان، زنان و دختران خانه دار یکی از طرح‌های بسیار خوب امسال بوده که در استان کردستان نیز دنبال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha