۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84677248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته در بخش اشتغال پایدار روستایی به استان ۵۲۵.۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان تاکنون ۴۱۰ میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار داشت: میزان اعتبارات پرداخت شده در بخش اشتغال پایدار روستایی به پنج هزار و ۴۸۹ طرح تعلق گرفته که منجر به ایجاد اشتغال برای هشت هزار و ۹۰۳ نفر در استان شده است.

وی افزود: در بخش مشاغل خانگی نیز ۴۸ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی تاکنون به ۹۶۰ طرح تسهیلات پرداخت شده و یک هزار و ۲۱۰ شغل نیز ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون هشت هزار و ۹۲۷ نفر در سامانه رصد اشتغال در استان کردستان ثبت نام کرده‌اند که ۲ هزار و ۶۰۰ مورد آن ثبت نام جدید و از ۲۷ بهمن ماه امسال بوده است.

پیشکاری یادآور شد: تعهد اشتغال امسال استان ۱۶ هزار و ۷۳۲ نفر است که تا کنون ۵۰ درصد از این میزان محقق شده است.

واگذاری ۶ بنای تاریخی کردستان به بخش خصوصی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: احیا، تعیین کاربری و واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی از جمله سیاست‌های خوب وزارت میراث فرهنگی است که برای اولین بار در سطح استان ۶ بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شد و چهار بنای دیگر نیز در مرحله واگذاری است.

یعقوب گویلیان افزود: ۳۵ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری و اشتغالزایی محسوب می‌شود.

وی گفت: کردستان یک استان مرزی است و می‌توان در بخش گردشگری سلامت از ظرفیت‌های گردشگری این استان در جهت توسعه اقتصادی بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: وجود ۲۷ اقامتگاه بوم‌گردی، عمارت‌ها و ابنیه تاریخی، صنایع دستی و خوراک منحصربفرد در کردستان از جمله دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌توان در جهت اشتغالزایی بر روی این بخش‌ها سرمایه گذاری کرد.

در این جلسه ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان ظرفیت‌های این ۲ بخش را در راستای ایجاد اشتغال در استان مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha