قمری: دوچرخه‌سواری اسیر غرض‌ورزی است/ برای هر تصمیمی مجوز مجمع و هیات رئیسه دارم

تهران- ایرنا- رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به مطالب منتشره در روزهای گذشته، گفت: وقتی از فدراسیون رفتم، برخی دوستان با کم‌لطفی، مطالبی غیرواقعی را مطرح کردند و بنا به درخواست مدیران وقت وزارت ورزش سکوت کردم.

خسرو قمری در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار ایرنا در رابطه با مطالب منتشر شده در رسانه‌ها، اظهار داشت: متاسفانه در برهه‌ای برخی از افراد به صورت نادرست وارد میدان شدند که در انتخابات هم دست داشتند، یکی از همین افراد سودای حضور در کمیته ملی المپیک و نشستن بر کرسی این صندلی را هم داشت اما به اهدافی که در سر داشت، نرسید. من سال‌ها در عرصه ورزش کار و زندگی کرده‌ام اما هیچ وقت زیر بیرق افراد نرفته و حاضر نیستم منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح دهم.

اسیر غرض‌ورزی‌ها شدیم/ همه اقدامات براساس مصوبه مجمع و هیات رئیسه بوده است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: در همان ایام افرادی آمدند که می‌خواستند از این فرصت برای رسیدن به منافع شخصی خود بهره ببرند. متاسفانه به دلیل همین منافع شخصی و گروهی، عده‌ای مطالبی را منتشر کردند که از پایه دروغ و بی‌اساس بود. در زمانی که محمود رشیدی به عنوان رئیس فدراسیون، اظهارنظرها و مصاحبه‌هایی داشت؛ در نامه‌ای محرمانه به وزیر وقت واحدهای زیرمجموعه مسایل را شرح داده و این حق را برای خود محفوظ دانستم که پاسخگو باشم تا رسانه‌ها و افکار عمومی در جریان قرار بگیرند. حتی اعلام کردم این حق را برای خود می‌دانم که در صورت نیاز در مراجع قضایی نیز پیگیر این مساله باشم اما پاسخی که دریافت کردم این بود که به صلاح ورزش نیست و باید آرامش را در ورزش و فدراسیون دوچرخه‌سواری حاکم کرد. در همان ایام فردی بود که اهداف خاصی را دنبال می‌کرد و حتی پیش سلطانی‌فر رفت و گفت یا باید من باشم یا قمری که جواب خود را گرفت و امروز در ورزش جایگاهی ندارد.

او ادامه داد: از سویی دیگر افرادی در وزارت ورزش بودند که در پشت پرده اقداماتی را در دستور کار داشتند تا منافع گروهی خاص تامین شود اما با روی کار آمدن دولت جدید و اقداماتی که صورت گرفت این افراد از بدنه وزارت ورزش جدا شده و دیگر دستی بر آتش ندارند.

قمری در پاسخ به این سئوال که طبق بررسی خبرنگار ایرنا و در گزارشی که منتشر شده در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمان تصدی وی ابهاماتی وجود دارد، تاکید کرد: در زمان مسوولیت من در فدراسیون دوچرخه‌سواری همه اقدامات و آنچه انجام شد بر اساس تصمیم هیات رئیسه و مجمع فدراسیون بوده و روند قانون در آن رعایت شده است. از سویی دیگر چون کارمند وزارت ورزش و جوانان بودم با مراحل اداری و قانونی کار به خوبی آشنا بوده و برای هر اقدامی جدا از آنچه گفته شد در صورت نیاز مجوز وزارت ورزش را کسب و با نهادهای مربوطه نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ام. متاسفانه عده‌ای بدون اطلاع حرف‌هایی را مطرح می‌کنند که درست نیست. شاید از حق خود به عنوان فردی که سال‌ها خدمت کرده است، بگذرم اما نمی‌توانم از حق خانواده و فرزندانم بگذرم و اگر این دوستان این مسایل را به صورت رسمی مطرح کنند، بدون شک پیگیری خواهم کرد تا حقانیت برای همه مشخص شود.

قمری: دوچرخه‌سواری اسیر غرض‌ورزی است/ برای هر تصمیمی مجوز مجمع و هیات رئیسه دارم

ساختمان فدراسیون را با هماهنگی نهادهای نظارتی و مجوز وزارت ورزش فروختیم

او ادامه داد: برای فروش ساختمان‌هایی که صحبت شده، در مورد اقلامی که به فروش رفت، در خصوص ساخت‌وساز و  برای تمامی اقدامات صورت گرفته و برای همه فعالیت‌های مرتبط در ابتدا با نهادها و دستگاه‌های نظارتی، هماهنگی و بعد از وزارت ورزش‌وجوانان مجوزهای لازم را کسب کرده‌ایم. متاسفانه در روزگاری نه‌چندان دور برخی از همین افراد کارمند و از تیم‌کاری من بودند که در همان ایام رفتارشان به یاد همه مانده است. همین افراد امروز کارهایی را انجام و حرف‌هایی را مطرح می‌کنند که به دور از واقعیت و مردانگی است و من همه آنها را با خدایشان تنها می‌گذارم.

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: در گزارش منتشر شده در خصوص ملکی صحبت شده بود که باید در مورد آن مسایلی را به دقت مورد بررسی قرار داد. ساختمان مورد نظر ۲۷ سال قدمت داشت، بدون آسانسور و پارکینگ که فدراسیون دوچرخه‌سواری در طبقات سوم و چهارم مستقر بود. متراژ این ساختمان ۹۰ متر بود یعنی در کل ۱۸۰ متر آنهم در دو طبقه. از سویی دیگر ما ورزشکاران معلول و جانبازی داشتیم که به دلیل نبود آسانسور برای ورود و خروج با مشکلات بسیاری دست به گریبان بودند و بارها برای آنکه امور این عزیزان را انجام دهیم، می‌بایست من و یا سایر دوستان به طبقه همکف مراجعه کرده و در کنار خیابان کارهای این دوستان را انجام دهیم. 

قمری: دوچرخه‌سواری اسیر غرض‌ورزی است/ برای هر تصمیمی مجوز مجمع و هیات رئیسه دارم

سند ساختمان فدراسیون به نام شخصی خاص بود

او تصریح کرد: مدتی است برخی از دوستان پشت پرده اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده و گروهی دیگر به عنوان عروسک‌گردان آن را به نمایش در می‌آورند. از همه دوستان عزیزم می‌خواهم اگر حرفی دارند صادقانه و مردانه به میدان بیایند و گفته‌های خود را مطرح کنند تا من هم بتوانم پاسخ داده و مسایل را پیگیری کنم. اعتقاد دارم تمامی اقدامات بر اساس حسن نیت انجام شده و بازهم تاکید می‌کنم برای هر اقدامی مجوزهای لازم را کسب کرده‌ایم. نکته قابل تامل دیگر در این خصوص که بسیار هم مهم بود این بود که دو واحد خیابان ورزنده به نام فدراسیون نبود و و من آبرو و اعتبارم را هزینه کردم تا بتوانم سند این ساختمان را به نام فدراسیون بزنم. اگر بدون مجوز و هماهنگی کاری انجام شده بود امروز حرفی نداشتم اما برای همه اقدامات و تصمیم‌هایی که گرفته شد تاییدیه مجمع، مجوز وزارت ورزش و مسایل قانونی دیگر را مد نظر داشتیم که اسناد همه آنها موجود است.

قمری ادامه داد: بحث ماشین‌ها هم مطرح بود، چرا کسی نپرسید ماشین‌های فدراسیون را چرا و به چه دلیل فروختیم؟ علت این بود که این وسایل از رده خارج شده بودند و حتی معاینه‌فنی هم به آن نمی‌دادند. با مجوز وزارت ورزش و بر اساس هماهنگی‌هایی که انجام شده بود این وسایل فروخته شد و تمام مبالغی که از فروش آنها به دست آمد، به حساب فدراسیون واریز شد. اما همین افراد نمی‌پرسند خودروی رونیزی که در زمان سرپرستی یکی از دوستان به فروش رفت چرا و به چه دلیل بود؟ اما برای قمری برنامه‌ای چیده شده که من همه این عزیزان را به خدا واگذار می‌کنم تا در محکمه عدل الهی پاسخگوی رفتار، کردار و گفتار خود باشند.

با ۳۰ میلیون نمی‌توانستم ماشین جدید بخرم/غرض ورزی معاون سابق وزیر عرصه را تنگ کرد

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا، در مورد این که چرا با مبالغ خودروی فروخته شده وسیله جدیدی برای فدراسیون خریداری نشد، گفت: مبلغی که به دست آمد برای خودروی از رده خارج آن هم در مزایده رقمی حدود ۳۰ میلیون‌تومان بود که با آن هیچ کاری ‌نمی‌شد کرد اما همه آن مبلغ هم به حساب فدراسیون واریز شد که اسناد آن هم موجود است.

ریس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد سیم‌کارت‌های فدراسیون که در زمان مسئولیت وی فروخته شد، تصریح کرد: دو سیم کارت داشتیم که یکی در اختیار من بود و دیگری در دست کارپرداز وقت فدراسیون. وقتی ‌می‌گویم برخی از رفتارها غرض‌ورزی بوده به این دلیل است، مثلا اعتبارات فدراسیون که باید پرداخت می‌شد، نشد اما به محض رفتن من از این فدراسیون از سوی معاون سابق قهرمانی وقت این مساله محقق شد. با این شرایط و در زمانی که مشکلات مالی داشتیم تصمیم گرفتیم سیم‌کارت‌های موجود را به فروش برسانیم تا مبلغ به حساب فدراسیون واریز شود. در این مورد هم تایید هیات رئیسه و بخش‌های لازم را داشتیم. 

قمری: دوچرخه‌سواری اسیر غرض‌ورزی است/ برای هر تصمیمی مجوز مجمع و هیات رئیسه دارم

ایمیل‌ها امحا نشد، همه را تحویل تیم داوری دادم/از همه ارتباطات سند فیزیکی هم داشتیم که بایگانی شده بود

قمری در مورد امحای ایمیل‌های فدراسیون نیز افزود: متاسفانه در آن زمان اتفاق ناگواری رقم خورد که جای تاسف داشت. همکاری در فدراسیون بود که مسئولیت کمیته بین‌الملل فدراسیون را در اختیار داشت اما آن جوان در عرض چندماه مبتلا به یک بیماری و تومور مغزی شد که خیلی زود هم از میان ما رفت و در این ایام برای او طلب مغفرت داریم. در همان ایام و با توجه به مشکلات بیماری و این که مجبور شد از تهران به شمال کشور برود تمامی امور به فردی دیگر محول شد و به هیچ عنوان در آن روزها فکر نمی‌کردم روزی به جایی برسیم که فردی یا گروهی بخواهند چنین رفتاری را در برنامه خود قرار دهند، اما برای آنکه در آن زمان اتوماسیون اداری نداشتیم از تمامی ایمیل‌های به صورت فیزیکی اسناد تهیه و در فدراسیون بایگانی می‌شد که همه آن‌ها به تیم بعدی فدراسیون تحویل که اسناد آن هم موجود است.

وی به آن دوران اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در آن روزها افتاد و من این را لطف خدا می‌دانم به حضور بازرسان سازمان بازرسی آنهم در ۸ ماه پایانی مسوولیت من باز می‌گردد. تمامی مسایل و موارد بررسی شد و در نهایت به این‌جا رسیدیم که هیچ تخلفی صورت نگرفته و همه مسایل شفاف و بر اساس مر قانون بوده است. بدون شک زمانی که مصاحبه من با ایرنا منتشر شود به گوش دوستان خواهد رسید و اگر مطالب مطرح شده با واقعیت همخوانی نداشت، بدون شک اظهار نظر می‌کنند.

روزه سکوت نه؛ کار و زندگی دارم و نمی‌خوام وارد این بازی شوم/دوچرخه‌ها مستهلک شده و از قطعات آن استفاده کردیم

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری در واکنش به این سئوال که چرا تا امروز سکوت کرده و پاسخی به اتفاقات و حاشیه‌های اخیر نداده است، گفت: من در زندگی دو زمان دارم. وقت اول من به امورات اداری باز می‌گردد که در حال حاضر معطوف به مسئولیت جدیدم است و نباید از آن برای پاسخگویی به بازی برخی از دوستان استفاده کنم چرا که از امورات سازمانی خود باز می‌مانم، وقت دوم من هم متعلق به خانواده است که نمی‌توانم آن را نادیده بگیرم چراکه هر روز باید برای هر حرف و اظهار نظری زمان گذاشته و از وقت آنها بزنم.

وی به بخش دیگری از گزارش منتشر شده در ایرنا اشاره کرد و افزود: در خصوص دوچرخه‌ها باید بگویم این وسایل مستهلک شده و پس از چندسال از نظر فنی قابلیت رقابت در سطح حرفه‌ای را ندارد. از سویی دیگر ورزشکاران برای تمرین و رقابت نیاز به دوچرخه و وسایل دارند و آنهایی که با مسایل فنی آشنایی دارند می‌دانند هر ورزشکار دوچرخه‌ای متناسب با خود را دارد، اما مواقعی هم بوده که از همین قطعات برای سایر دوچرخه‌ها بهره بردیم که این بر اساس تایید مربی وقت و مدیرتیم‌های ملی بوده است.

قمری: دوچرخه‌سواری اسیر غرض‌ورزی است/ برای هر تصمیمی مجوز مجمع و هیات رئیسه دارم

۵ نقشه ساختمانی دادیم که شرکت توسعه انتخاب کند/یک میلیارد اعتباری که گرفتم را ندادند

قمری با اشاره به مطالب منتشر شده در خصوص نقشه ساختمان جدید فدراسیون و توقف اجرای آن گفت: ۵ نقشه مختلف را به شرکت توسعه ارائه کردیم که پس از بررسی همکاران این شرکت، نقشه مورد نظر تایید و مراحل اداری و روند قانونی کار آغاز شد. صحبتی که با دوستان در شرکت توسعه داشتیم این بود که برای ۲۵ سال هیچ اجاره‌ای از سوی ما به این شرکت پرداخت نشود و همه امکانات در اختیار ما بود. 

او ادامه داد: از سویی دیگر در زمان سلطانی‌فر مبلغ یک‌میلیارد تومان برای ساخت این سازه گرفتم اما طبق روال مبالغ از پس تایید معاون سابق به فدراسیون ها پرداخت می شد. نمی دانم او به صورت مستقیم در عدم واریزی ما نقش داشت یا خیر اما برای من همیشه سئوال است چرا پس از رفتن من اعتباراتی که داشتیم به فدراسیون سرازیر شد. از سویی دیگر خود او کلنگ این پروژه را به زمین زده بود ولی در ادامه رفتارهایی را دیدیم که امروز مساله‌ساز شده است.

هاشم‌کندی فردی تخصصی و از اعضای مجمع بود/برخی مسایل به دلیل عدم تخصص دبیر فدراسیون است

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: رسول هاشم کندی از چهره‌های قدیمی و از مربیان و ورزشکاران با سابقه این رشته است که امروز به عنوان سرپرست، فدراسیون را اداره می‌کند. او در همین سال‌هایی که در دوچرخه‌سواری حضور داشته جدا از ورزشکار و قهرمان به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون، مربی تیم ملی، رئیس هیات و عضو مجمع نیز فعالیت داشته و امروز نباید خود را جدا از اتفاقاتی که مطرح می‌شود، بداند.

او تصریح کرد: اما در مورد دبیر فدراسیون که برخی مسایل را مطرح می کند باید بگویم من این را به دلیل عدم اطلاع و شاید نداشتن تجربه در عرصه دوچرخه سواری می‌دانم.  به نظر می‌رسد وی بر اساس نظرات دوستان بیرونی اقدام می‌کند. دبیر فدراسیون فردی اجرایی است و باید با قوانین و رشته تحت پوشش یک فدراسیون آشنایی کامل داشته باشد اما حضور وی در دوچرخه سواری نشان داد شاهد یک انتصاب غیرتخصصی بودیم و من این را حاصل نگاه تیمی و گروهی می‌دانم که از بیرون فدراسیون سیاست‌گذاری‌هایی را در دستور کار دارد و امیدوارم این مسایل حل و فصل شود. البته به این نکته هم تاکید دارم که چرا به مسایلی که امروز برای دوچرخه‌سواری هیچ سود و منفعتی ندارد، این گونه هدفمند پرداخته می‌شود؟

قمری: دوچرخه‌سواری اسیر غرض‌ورزی است/ برای هر تصمیمی مجوز مجمع و هیات رئیسه دارم

جلوی طرح سلامت را گرفتند چون با اهدافشان منافات داشت/فدراسیون را از تعلیق خارج کردیم

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص طرح سلامت که درنامه اخیر فدراسیون جهانی به آن اشاره شده بود، گفت: این برنامه با هدف سلامت ورزشکاران پایه‌گذاری شد اما در ادامه روند کار به گونه‌ای پیش رفت که امروز مجبوریم در مورد آن صحبت کنیم. در این طرح مشخص شد برخی از ورزشکاران دارای مشکلاتی هستند که در همان زمان به پزشکان مراجعه کردند. عده‌ای هم از این طرح به آنچه می‌خواستند نرسیدند و با دادن اطلاعات غلط و رفتارهای نادرست، در اجرای آن اختلال ایجاد کردند. در نهایت فدراسیون جهانی هم از ما خواست تا این طرح را متوقف کنیم، که طبق روال قانونی کار همین کار را انجام دادیم.

قمری با اشاره به این‌که سال‌ها به عنوان ورزشکار، مربی، مدیرکل و ... فعالیت داشته ، تصریح کرد: در زمان مسئولیت من دست‌آوردهایی به دست آمد که برای نخستین بار بوده و در تاریخ هم ثبت شده است اما من اعتقاد دارم همه ما باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم. دوستان می‌دانند زمانی که من به عنوان سرپرست به فدراسیون دوچرخه‌سواری وارد شدم فدراسیون به مدت یک سال‌ونیم تعلیق شد و تلاش کردیم تا اساسانامه را بر اساس قانون پیش برده تا این مساله حل و فصل شود. 

وی خاطر نشان کرد: ۹ ماه قبل از برگزاری مجمع به علی‌نژاد گفتم باید بر اساس اساسنامه جدید اقدام کنیم اما توجهی نکرد، زمانی هم که می‌خواستم از فدراسیون بروم سلطانی‌فر گفت بمانم اما تصمیم دیگری داشتم. البته او از من خواست فردی را پیشنهاد بدهم که اعلام کردم به عنوان مشاوره بله اما به عنوان معرفی که بعد از آن بازهم علی‌نژاد با نظر شخصی خود در این موضوع وارد عمل شد.

به رشیدی نقد دارم اما استعفایش بر اساس منافع ملی بود/اگر بدانم مصاحبه کنم به نفع دوچرخه‌سواری است، کارم را تعطیل می‌کنم

وی با تاکید بر این که ایرادها و نقدهایی به محمود رشیدی رئیس قبلی این فدراسیون دارد، گفت: باید انصاف داشت، من به اقدامات او ایرادهایی دارم اما اعتقاد دارم وی برای اینکه فدراسیون دوچرخه‌سواری را از خطر تعلیق خارج کند، از خودگذشتگی کرد و استفعا داد که این کار بزرگی بود اما به دوستان عزیزی که به دور از اخلاق و معرفت هر حرف و حدیثی را مطرح کرده و رسانه‌ای می‌کنند می‌گویم فکر فردا و عاقبت خود هم باشند چراکه همه ما باید در محضر خداوند روزی پاسخگو باشیم که این امر نیاز به شناخت و معرفت دارد. البته قرار نیست در هر فضایی خود را مقید به پاسخگویی بدانم اما اگر از حریم و چارچوب خارج شود و به این یقین برسم که ادامه این روند به رشته دوچرخه‌سواری و منافع کشور لطمه وارد می شود، وظیفه اداری، شرعی، دینی و اخلاقی خود می‌دانم وارد شده و مسایل را مطرح کنم.

قمری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد این که چرا تا امروز سکوت کرده بود، تاکید کرد: اگر بدانم مصاحبه‌های من برای دوچرخه‌سواری مفید است از صبح تا شب حرف می‌زنم اما وقتی می‌دانم فقط فضا را ملتهب و شرایط را سخت‌تر می‌کند ترجیح‌ می‌دهم سکوت کرده تا حداقل ورزشکاران در فضایی آرام‌تر به امورات حرفه‌ای خود بپردازنند. من در این ورزش رشد کردم و موفق شدم. رقابت‌های مختلف از جمله بازی‌هایی آسیایی و المپیک را تجربه‌ کردم و نگاهی متفاوت به این فدراسیون و مسایل آن دارم. 

قمری: دوچرخه‌سواری اسیر غرض‌ورزی است/ برای هر تصمیمی مجوز مجمع و هیات رئیسه دارم

حضور سجادی یک فرصت ویژه خواهد بود/رفاقت و همدلی کلید موفقیت است؛ زمان را از دست ندهیم

وی با اشاره به حضور سیدحمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: حضور وی که از چهره‌های خوشنام و با سابقه ورزش ایران است، برای همه ما فرصتی مغتنم بوده که باید به آن توجه داشت. متاسفانه به نظر می‌رسد چند وقتی است مسایل شخصی و حاشیه‌ها حاکم بر اصل و متن ماجرا شده و این آفتی است که به دوچرخه‌سواری لطمه می‌زند. امیدوارم این مسایل هرچه زودتر تمام شود چرا که باید تمرکز خود را روی مسایل فنی و موفقیت این رشته بگذاریم. دوچرخه سواری مشکلاتش با مصاحبه و جار و جنجال حل نمی‌شود. ما باید نتایج خوب گذشته را تکرار کنیم و از برخی مسایل از جمله توجه به دوره بازنشستگی قهرمانان به نام، درس بگیریم و با پشتوانه‌سازی به فکر آینده باشیم.

قمری ادامه داد: به عنوان یک پیشکسوت این رشته درخواست دارم از افراد دلسوز برای رشد و توسعه این ورزش استفاده شود و از تجارب، دانش و خردجمعی با هدف موفقیت در ابعاد مختلف بهره کافی برده شود. طبیعی است افرادی که به هر شکل وابستگی به این رشته جذاب دارند با دلسوزی و عرق خاص فقط به فکر آینده و موفقیت این رشته خواهند بود و نباید اجازه دهیم افرادی که از بیرون می‌آیند با برنامه‌ریزی و اقدامات هدفمند این جریان را دچار اختلال کنند.

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: آنهایی که به دوچرخه‌سواری علاقه دارند به این نتیجه و باور رسیده‌اند که باید به جای پرداختن به اختلافات و ایجاد تنش و حاشیه، به فکر رفاقت و همدلی بود تا انشاالله شاهد موفقیت قهرمانان و ورزشکاران در ابعاد مختلف باشیم.

وی یادآور شد: من به دوستانی که بدون تخصص به دوچرخه‌سواری آمدند توصیه می‌کنم در فضای حرفه‌ای خود کار کنند و شاید بهتر باشد اجازه دهند این فدراسیون از سوی افرادی متخصص و فنی مدیریت شود. متاسفانه این افراد به دلیل نداشتن تخصص و عدم اشراف به مسایل حضور فیزیکی دارند اما از سوی گروهی که پشت پرده حضور دارند، مدیریت می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha