۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84733727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار خوزستان اجرا می‌شود

اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در راستای فرمان موکد رهبر معظم انقلاب و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار و  توسعه همزمان محلات کشور، پیگیری و اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا مهران کریمیان روز چهارشنبه در جلسه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در محل اداره کل بهزیستی افزود: ۱۲۲ محله در خوزستان تعیین شده است و سهم بهزیستی در ۹ شهرستان اهواز (سه محله)، آبادان (هشت محله)، باوی(یک محله)، کارون(یک محله)، ماهشهر(۱۰محله)، خرمشهر(سه محله)، مسجدسلیمان (۳۳محله)، اندیمشک (پنج محله) و دزفول (۲محله) و در مجموع ۶۶ منطقه است.
وی گفت: چهار دستگاه بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در اجرای این طرح نقش دارند و عملیات توانمندسازی باید در تمامی حوزه های اجتماعی، خدماتی، شهری و فرهنگی و ... اجرایی شود.

کریمیان افزود: زدودن فقر و آسیب از محلات در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، فعال سازی و یا ارتقای ظرفیت های بالفعل و بالقوه اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی محلات، حذف چهره‌های فاحش و متجاهر فقر و آسیب‌های اجتماعی از شهرها و محلات، هم افزایی و هدایت صحیح منابع، اعتبارات و ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل‌های مردمی و محلات و... برخی از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد:با توجه به وسعت طرح امیدواریم با تلاش و همت همکاران و تکیه بر نیروهای داوطلب همچون بسیج و گروه های جهادی و همچنین با برگزاری جلسه با معتمدان و افراد سرشناس محلات، و شناسایی ظرفیت‌های ادارات و ارگان‌های مختلف، نسبت به بهبود وضعیت محلات کم برخوردار اقدام کنیم به گونه‌ای که توسعه و تحول اجتماعی در تمامی ابعاد صورت پذیرد و هیچ فرد نیازمندی در محلات کم برخوردار بدون تکلیف نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha