سکونت ۲۰ میلیون نفر در محله‌های کم‌برخوردار کشور

شمیرانات - ایرنا - محلات کم‌برخوردار و حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی کلان شهرهای کشور است و بد نیست بدانیم طبق گفته دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌ محور محله‌های کم برخوردار کشور، ۲۰ میلیون نفر در این محلات زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر پارسا گوهری روز چهارشنبه در جلسه بررسی تخصصی مسائل محلات کم‌ برخوردار شمیران که طی روزهای گذشته برگزار شد با اشاره به طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار که دستور مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: در راستای اجرای این دستور ۲ هزار و ۲۰ محله کم‌ برخوردار کشور با جمعیت ۲۰ میلیون نفر در سراسر کشور شناسایی شده‌اند که وظیفه اصلی نهادها در این محلات، پیشگیری از بروز سایر آسیب‌های اجتماعی است.

گوهری با اشاره به هفت خدمت قابل ارائه در این توانمند سازیها گفت: محورهایی که در این طرح محله های کم بر خوردار را تهد پوشش قرار داده شامل بهداشت و درمان، اجتماعی و فرهنگی، عمران و مسکن، مهارت‌آموزی و اشتغال، ورزش و جوانان، بانوان و خانواده، آموزش و پرورش است که مصمم هستیم تا رفع کامل این مشکلها این طرح را ادامه دهیم.

دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌ محور محلات کم‌تر برخوردار کشور ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده، ناهماهنگی دستگاه‌ها یکی از موانع اصلی اجرای طرح مذکور است که در این زمینه لازم است فرمانداران نسبت به ایجاد این هماهنگی اقدام کنند.

سکونت ۲۰ میلیون نفر در محله‌های کم‌برخوردار کشور

مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات در این جلسه ضمن عرض تبریک دهه امامت و ولایت گفت: طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار می‌تواند فارغ از فرآیند زمان‌بر اداری گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات مردم باشد؛ لذا تمام دستگاه‌ها بایستی در اجرای این طرح بسیج شوند.

محسن مبارکی، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات نیز اظهار داشت: با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه محلات کم برخوردار و تعیین محلات کم برخوردار، اجرای این شیوه‌نامه در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اولیه از جمله تعیین خانه محلات، مدیر محله، مسئول پهنه شهردار و بانویار کوچه در سه محله هدف محقق و در یک محله باقی‌مانده نیز در حال انجام است.

بنا بر اعلام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شمیران، در حال حاضر ۲ خانه امداد در چیذر و قیطریه آماده افتتاح و یک خانه امداد در دربند در دستور کار قرار دارد.

ثبت نواقص و کمبودهای فضاهای آموزشی محلات کم برخوردار در سامانه مربوطه، احصای لیست کمبودها و نیاز فضاهای ورزشی محلات مذکور، راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی اشتغال در محلات کم برخوردار، تدوین سند مسائل فرهنگی و اجتماعی برای این محلات و احصای لیست نخبگان محلات کم برخوردار از اهم مصوبات این جلسه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha