سیل و آبگرفتگی در شهرستان نیر/ امدادگران هلال احمر به خانوارهای سیل‌زده امدادرسانی کردند

اردبیل-ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نیر از امدادرسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر به چندین خانوار آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در روستای ولیعصر(عج) این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایرنا، در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان نیر، امدادگران هلال احمر به یاری مردم آسیب دیده در مناطق سیل زده شتافتند.

 بهنام صباحی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در شهرستان نیر و تماس‌های مردمی با سامانه ارتباطی ۱۱۲  این جمعیت و به دستور فرماندار نیر، بلافاصله تیم‌های ارزیاب و عملیاتی این جمعیت به منطقه متاثر از سیل و آبگرفتگی در روستای ولیعصر از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر اعزام شدند.

 وی یادآور شد: بر اساس این گزارش ۶ نفر از  امدادگران هلال احمر با یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودوری هایلوکس،سه دستگاه موتور آب عازم این روستا شدند و پس از ارزیابی از وضعیت مناطق سیل زده، به تعدادی از خانوارهای آسیب دیده امدادرسانی ارائه کردند.

صباحی  در ادامه افزود: با توجه به هشدار هواشناسی و ورود توده‌های بارشی به استان، تیم‌های عملیاتی این جمعیت در آماده باش کامل قرار دارند و در صورت بروز هرگونه حادثه آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.

 در همین زمینه شهرام محمدی فرماندار شهرستان نیر  از تخلیه آب سه  واحد منزل مسکونی که در روستای ولیعصر دچار آبگرفتگی شده بودند، خبر داد.

ریس مدیریت بحران شهرستان نیر با اشاره به آسیبها و خسارات سیل و آبگرفتگی در روستای ولیعصر اظهار کرد: سیل امروز به برخی منازل مسکونی، دامداری، باغات، مزارع و محصولات کشاورزی، راه‌های ارتباطی روستای این شهرستان آسیب و خسارت زد.

محمدی با بیان اینکه آسیب به منازل مسکونی روستایی در حد آبگرفتگی و عمدتا حیاط منازل بوده است، یادآور شد: برآورد خسارت سیل و آبگرفتگی در این روستا با محوریت فرمانداری و بخشداری این شهرستان از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است.

 به گزارش ایرنا نیمه شب گذشته هم سیل خسارتهایی به مناطقی از شهرستان مشگین شهر  وارد کرد روز  گذشته هم در روستای یوزناب شهرستان خلخال سیل جاری شد و خسارتهایی  به اهالی این روستا وارد کرد. 

سازمان هواشناسی استان اردبیل امروز هشدار شماره ۸ زرد صادر کرده است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha