۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84738310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۶ هزار نفر در تربت‌حیدریه تحت پوشش بهزیستی هستند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84738310
حدود ۶ هزار نفر در تربت‌حیدریه تحت پوشش بهزیستی هستند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: شمار افراد زیرپوشش این اداره حدود ۶ هزار نفر است که از این تعداد چهار هزار و ۶۰۰ نفر معلول هستند.

فاطمه صادق‌ امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۶۰۰ نفر زن سرپرست خانوار، ۸۵ نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست، ۹۰ نفر کودکان امداد بگیر (کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست که نزد بستگان نزدیک نگهداری ‌شوند) و ۳۰۰ نفر معتاد بهبود یافته نیز زیر پوشش بهزیستی تربت حیدریه هستند.

وی ادامه داد: این افراد در چهار حوزه پیشگیری، امور اجتماعی، توانبخشی و حوزه مشارکت‌های مردمی، خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه به برنامه‌های حوزه پیشگیری این اداره اشاره کرد و گفت: در دفتر پیشگیری از معلولیت‌های این شهرستان، برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری شنوایی نوزادان، غربالگری شنوایی کودکان سه تا ۶ سال و مشاوره ژنتیک،توسط ۲ مرکز مشاوره ژنتیک در حال انجام است.

صادق‌ امیری افزود: در دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز طرح همیار مادر و کودک با هدف تغییر نگرش مادران با تاکید بر دلبستگی مادر و کودک در حال اجراست و در سال ۹۹ برای ۳۰ مادر باردار و در سال ۱۴۰۰ برای ۳۰ مادر باردار و ۴۰ مادر دارای فرزند زیر سه سال در محلات آسیب‌خیز اجرا شد.

وی اضافه کرد: طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر سلامت جنسی و افزایش تاب آوری هم در حال اجراست که مخاطبان طرح، دختران نوجوان و جوان دارای دامنه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال و زنان جوان دارای دامنه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال در محلات آسیب‌خیز است و پارسال برای  ۱۵ نفر از گروه دختران و ۱۵ نفر از گروه زنان شهرستان به صورت آزمایشی اجرا شد.

رییس اداره  بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: هم اکنون در این خطه پنج مرکز مشاوره عمومی، یک مرکز تخصصی تحصیلی تربیتی، یک دفتر مشاوره
و یک مرکز سلامت روان محلی، سه مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان (ماده ۱۵) و یک مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان (ماده ۱۶) اجباری فعال است.

صادق امیری افزود:همچنین هفت موسسه خیریه در این شهرستان فعال است که هر یک از آنها در یک رشته خاص نظیر پخت غذا، درمان، اشتغال‌زایی، تهیه جهیزیه و نگهداری کودکان بی‌سرپرست و نگهداری سالمندان و معلولان فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۷ مرکز شبانه‌روزی تحت نظارت این اداره فعالیت دارند که شامل چهار خانه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، سه خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف، سه خانه سالمندان، سه مرکز اقامتی ترک اعتیاد، یک مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان روانی مزمن،۲ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی شدید و یک مرکز درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ معتادان متجاهر می شود.

او ادامه داد: مراکز روزانه تحت نظارت بهزیستی نیز شامل ۶ مرکز مثبت زندگی، پنج مرکز مشاوره عمومی، ۲ مرکز حرفه آموزی ویژه معلولان بالای ۱۴ سال، یک مرکز توانبخشی معلولان زیر ۱۴ سال، یک مرکز تخصصی تحصیلی تربیتی، یک دفتر مشاوره و یک مرکز سلامت روان است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha