۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84738769
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

میزان جوجه ریزی در شهرستان بهار استان همدان ۶۱ درصد افزایش یافت

همدان-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار(توابع استان همدان) از افزایش ۶۱ درصدی میزان جوجه ریزی سال ۱۴۰۰ واحدهای مرغ گوشتی این شهرستان نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی همدان، «عبدالحسین اکبری» با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی به منظور تأمین نهاده‌های دام و طیور و تنظیم بازار مرغ، اظهار داشت: میزان جوجه ریزی سال گذشته در این شهرستان بیش از ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار قطعه در ۷۱ واحد مرغداری گوشتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مقدار جوجه ریزی موجب تولید ۲۰ هزار و ۶۲۰ تن گوشت مرغ زنده و کشتار ۱۶ هزار و ۵۲۰ تن مرغ گرم شده  که به منظور تأمین نیاز بازار با نظارت کامل در بین فروشندگان مرغ شهرستان بهار و استان همدان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه تمامی واحدهای مرغداری اقلام خوراکی مورد نیاز خود را با قیمت مصوب یارانه دار دریافت و ملزم به فروش مرغ زنده با قیمت ابلاغی بوده‌اند، افزود: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن ذرت و افزون بر ۱۱ هزار تن سویا یارانه‌ای به مرغداران شهرستان بهار اختصاص یافته است.

اکبری با اشاره به فعالیت یک واحد کشتارگاه طیور در این شهرستان، تصریح کرد: در این مدت بیش از ۲۰ مورد بازرسی توسط کارشناسان از کشتارگاه‌ طیور شهرستان بهار انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه سال جاری نیز بیش از ۷۳۵ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان بهار انجام شده است، تصریح کرد: میزان تولید گوشت مرغ شهرستان نسبت به سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش یافته اما نسبت به برنامه برش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ استان در برنامه کشوری ۶۱ درصد افزایش تولید داشته ضمن اینکه ۱۹ درصد تولید کل گوشت مرغ استان همدان به شهرستان بهار اختصاص دارد که با این میزان تولید شهرستان بهار رتبه نخست تولید گوشت مرغ را در استان داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha