۲۹۰ میلیارد ریال در سفر استانی رییس جمهور به دانشگاه تربت‌حیدریه اختصاص یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به خراسان رضوی، ۲۹۰ میلیارد ریال به این دانشگاه اختصاص یافت و قرار است تا هفته آینده زمینه جذب این اعتبارات فراهم شود.

دکتر عباس خاشعی‌ سیوکی روز شنبه در آیین تجلیل از استادان برتر این دانشگاه افزود: هفته آینده به همین منظور به همراه نماینده مردم شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی به دیدار معاون اول رییس جمهور می رویم.

وی در بخش دیگری به معایب سیستم آموزش مجازی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمار وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، تعطیلی ۲ ساله دانشگاه‌ها موجب شد معدل کلی دانشجویان کشور ۲ نمره افزایش یابد و این امر نشان از کنترل وضعیت در سیستم آموزشی مجازی بود.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: نبود استادان و دانشجویان در این مدت باعث شد بیشتر به مزیتهای آموزش حضوری پی ببریم و بر این اساس با وجودی که تنها در این دانشگاه هزینه آموزش حضوری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال در ماه است با این وجود ترجیح می‌دهیم آموزش به صورت حضوری ادامه یابد.

خاشعی افزود: هم اکنون ۶۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی مشغول تحصیل هستند و همین میزان نیز غیربومی هستند و از خوابگاه استفاده می‌کنند و این در حالی است که در این دانشگاه تنها ۲ رشته علوم انسانی داریم و بقیه رشته‌های ما تجربی، فنی و مهندسی هستند و این آمار بیانگر آن است که قبولی‌های رشته‌های فنی در این خطه بسیار کم و اکثر پذیرفته شدگان ما از اطراف تربت‌حیدریه هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در این دانشگاه در ۲۹ کد رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند که ۶۰ درصد آنها زن هستند.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: همچنین پیگیر ایجاد رشته دکترای هیدرو انفورماتیک در این دانشگاه هستیم تا مجوز آن اخذ شود.

در این مراسم  از هشت نفر استاد برتر دانشگاه تربت حیدریه در گروه‌های مختلف آموزشی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha