۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84748480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره عکس بناهای تاریخی در مهاباد برگزار می‌شود

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 84748480
جشنواره عکس بناهای تاریخی در مهاباد برگزار می‌شود

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از برگزاری جشنواره عکس موزه و بناهای تاریخی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

ناصر صدفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آثار عکاسی در ۲ بخش عکس با دوربین حرفه‌ای و گوشی تلفن همراه از علاقمندان با موضوع اصلی اماکن شامل موزه‌ها، مکان‌ها و ابنیه تاریخی پذیرش خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقمندان تا ۲۵ اردیبهشت جاری فرصت دارند آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۴۹۴۴۲۹۶۰ ارسال کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار کرد: به آثار برتر گواهی حضور در نمایشگاه عکس اماکن تاریخی در نگارخانه مجتمع فرهنگی وحدت جهت بازدید عموم داده خواهد شد.

صدفی با بیان اینکه هر عکاس می تواند چهار قطعه عکس در جشنواره ارسال کند، گفت: افزایش آگاهی نسبت به اهمیت و جایگاه موزه ها و ابنیه تاریخی، ترغیب اقشار مختلف به حفظ اماکن تاریخی، تلاش برای جذب گردشگر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: این جشنواره توسط اداره میراث فرهنگی مهاباد با هماهنگی و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha