۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84706934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ جاذبه دیدنی و تاریخی مهاباد در سامانه جامع گردشگری ثبت شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: ۲۵ جاذبه دیدنی و تاریخی این شهرستان برای ثبت در سامانه جامع گردشگری کشور معرفی و به ثبت رسیده است.

ناصر صدفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اماکن دیدنی شامل مراکز و منطقه های دیدنی مهاباد است که برای مسافران دارای جاذبه گردشگری بوده و آمار مربوط به بازدید آنها نیز در سامانه جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات گردشگری کشور) ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده کنته، مسجد حوض خانه شاه درویش، بداق سلطان از جمله مهم‌ترین اثرهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند که در این سامانه به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد بیان کرد: یادمان شهدای دارلک، مقبره الشعرا، سد یوسفکند، پارک ملت، حمام لج، بافت مسجد تاریخی روستای سویناس و حوضخانه رستم بیگ از دیگر اماکن دیدنی ثبت شده در سامانه جانا هستند.

صدفی با بیان اینکه مهاباد از شهرهای گردشگرپذیر منطقه است، بیان کرد: سامانه جانا که با هدف الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای مرتبط با مجوزهای تأسیسات گردشگری و تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات حوزه گردشگری به صورت برخط، توسط وزارت میراث فرهنگی راه‌اندازی شده که مسافران و مهمانان با مراجع به این سامانه می‌توانند اطلاعات لازم از مناطق مورد نظر خود را قبل از آغاز سفر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه طی ایام تعطیلات نوروز امسال بیش از ۳۴ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر از غار آبی تاریخی سهولان، ۶۷۶ نفر از موزه‌های سرای هیمن و مردم شناسی و حدود ۹ هزار نفر نیز از تالاب بین المللی کانی برزان بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار کرد: در این مدت ۶ هزار و ۱۰۵ نفر روز نیز در اماکن اقامتی این شهرستان شامل هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها و مراکز بومگردی اقامت داشتند.

صدفی با اشاره به اینکه ۵۶۸ تخت در هتل‌ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه های بوم‌گردی این شهرستان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی پیش بینی شده بود، گفت: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی با رعایت تمام نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی در این مدت گزارش نشد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل " «قره‌کلیسای چالدران و تخت‌سلیمان تکاب» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha