۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84750120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشور سالانه نیازمند تولید ۸۰ میلیون مترمربع چادر ملی است

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت تمامی استان ها برای تولید چادر ملی استفاده کرد گفت: نیاز کشور به این پوشش ۸۰ میلیون متر مربع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مجید امامی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بجنورد اظهار داشت: باید لباس سالم، زیبا و عفیفانه در اختیار مردم بویژه مدارس قرار گیرد و بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در زمینه پوشاک حل شود.

وی گفت: مصوبه و راهبرد این شورا برای سال آتی مورد اجماع همه مردم و مسوولان است که مبتنی بر سه راهبرد اساسی در زمینه کمک گرفتن از رسانه، مشاوره و ارائه لباس ارزان، سالم و عفیفانه است که باید در اولویت کاری دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت های رسانه ای در زمینه حجاب و عفاف موجب ترویج این فرهنگ می شود که از برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری می کند.

امامی تاکید کرد: باید رسانه و فضای مجازی را به سمت آسیب شناسی وضع موجود جامعه سوق داد و کاری کرد تا مردم خود تصمیم بگیرند که کدام وضعیت را می پسند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: همچنین در این راهبرد ارائه شده به جای برخورد تعهدگیرانه در زمینه های مختلف از جمله حجاب و عفاف باید راهکار درمان داشته باشیم.

وی در ادامه سخنانش به جلساتی که در شورای فرهنگ و عمومی استان خراسان شمالی برگزار می شود اشاره و تصریح کرد: این استان بزرگترین سرمایه تنوع فرهنگی و قومیتی دارد و باید از این ظرفیت  استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: همچنین تعاملاتی با نخبگان فرهنگی که در کشور و استان وجود دارد که نمود آن را می توان در نمایشگاه های فرهنگی دید و ترویج آن در این نمایشگاه ها می تواند بخشی از عقب ماندگی تحمیل شده را جبران کند.

امامی گفت: با معرفی و گفتمان سازی برای هویت که قرار است انجام شود باید در برنامه خود عدالت فرهنگی و رفع محرومیت ها گنجانده شود.

وی افزود: برنامه ای که دولت برای استان برنامه ریزی کرده، ارتقای زیر ساخت های فرهنگی است.

شورای فرهنگ عمومی شورای تصمیم گیری است

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه این شورا محل تصمیم گیری است گفت: باید مردم از مصوبات و برنامه های این شورا آگاه شوند و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام رضا نوری افزود: با ایجاد برنامه هایی همچون تولید محتوا در رابطه با مصوبات و جلسات تشکیل شده در این شورا و اعتبار مورد نیاز برنامه ریزی و رایزنی هایی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود قومیت ها و فرهنگ های مختلف در استان گفت: می توان از زندگی و شجاعت شهیدانی همچون شهید محمدزاده فیلم و یا مستند ساخت.

وی افزود: اعضای شورا همچون گذشته مصوبات جلسه های گذشته را پیگیری و نتیجه آن را گزارش دهند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha