۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84751360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: مردم مراقب سیاه‌نمایی دشمن در روند اصلاح یارانه ها باشند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر با اشاره به آغاز اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از سوی دولت سیزدهم گفت: عده‌ای در صدد ترساندن مردم و ایجاد اخلال در این طرح بزرگ اقتصادی هستند که لازم است مردم برای ناامید کردن دشمنان و کمک به دولت، مراقب سیاه‌نمایی دشمن در جراحی بزرگ اقتصادی باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر اظهار داشت: امروز دولت سیزدهم کار اقتصادی زیربنایی بزرگی را آغاز کرده و همه باید با تمام توان به دولت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به محض آغاز به کار اقدامات بزرگی همچون ریشه‌کن کردن حقوق‌های نجومی، سر و سامان دادن به مساله سلامت، تحول عظیم بانکی، تحول نظام مالیاتی و مالی و استارت زدن بانک بدون ربا را در سرلوحه کاری خود قرار داد، افزود: هم اکنون نیز مدیریت یارانه‌ها را با کار کارشناسی در دستور کار دارد.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: با اصلاح ارز ترجیحی و مردمی‌سازی یارانه‌ها، ارز ترجیحی ساماندهی می‌شود و این ارز به جای زنجیره اول که تولیدکننده است به زنجیره آخر که مصرف‌کننده است، می‌رسد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه یارانه نان، دارو و بنزین هرگز قطع نمی‌شود و دولت به دنبال اصلاح ارز ترجیحی است، ادامه داد: نیاز سالانه کشور به آرد حدود ۱۵ میلیون تُن است که از این میزان هشت میلیون تُن در داخل تولید و هفت میلیون تُن وارد می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت برای تامین این میزان آرد سالانه باید در مجموع ۱۲۵ هزار میلیارد تومان یارانه دهد که به اندازه سه برابر اندازه کل یارانه‌ای است که دولت در بین مردم توزیع می‌کند.

خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه امسال مصرف آرد در کشور ۲۰۰ درصد رشد داشت و بیشتر آن قاچاق و به صورت آزاد فروخته شد، گفت: لازم است تحول اقتصادی در این زمینه صورت گیرد.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه عده‌ای از ارز ۴۲۰۰ تومانی سودهای کلانی را بردند و امروز سنگ فقرا را در اصلاح ارز ترجیحی به سینه می‌زنند، ادامه داد: در دولت قبل ارز ترجیحی چهار درصدی‌ها بر ۹۶ درصدی‌ها ترجیح داشت.

وی افزود: دولت سیزدهم با تمام توان در تلاش است تا یارانه به طور مستقیم به جیب مردم و فقرا برود و در این زمینه از هرگونه انتقاد سازنده‌ای استقبال می‌کند، چراکه انتقاد را موجب ارتقای کار خود می‌داند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: دولت باید به جدیت اشکالات این طرح را بررسی و رفع کند تا افرادی که یارانه آنها قطع شده، به ویژه دهک‌های پایین، یارانه به آنها تعلق گیرد.

حجت الاسلام برقراری همچنین از تیم‌های نظارت و بازرسی در رصد بازار و کشف انبارهای احتکار و گرانفروشی‌ها قدردانی کرد و ادامه داد: مردم نگران ترس‌های ایجاد شده از سوی عده‌ای نباشند، دولت خالصانه پای کار است.

وی اقتصاد مقاومتی را ابزار پیروزی در جنگ اقتصادی دانست و گفت: امروز ملت ایران با پشتوانه ولایت فقیه برگزیده جهان اسلام است.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری از خطبه‌های خود به دیدار امیر قطر با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان اشاره و بیان کرد: رهبری در این دیدار بر لزوم حمایت جهان عرب از فلسطین و گسترش ارتباط اقتصادی و سیاسی را مورد تاکید قرار دادند.

حجت الاسلام برقراری گفت: در این دیدار همچنین رهبر فرزانه انقلاب به جایگاه سوریه پس از حملات داعش و مجاهدت آنها اشاره کردند که موجب شد اقتدار و عظمت سوریه در عرصه بین‌الملل نشان داده شود و این امر حکایت از آن دارد که آینده از آنِ اهل مقاومت است.

وی همچنین به لغو کاپیتولاسیون در ایران در ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حال نیز دشمنان به دنبال پیاده کردن کاپیتولاسیون‌هایی با عناوین مختلف در ایران هستند.

حجت الاسلام برقراری یادآور شد: سند ۲۰۳۰ نمونه کاپیتولاسیونی است که می‌خواستند به ایران تحمیل کنند که دولت سیزدهم در اقدامی ارزشمند، ممنوعیت اجرا و لغو این سند را اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha