۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84754628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۶ طرح کشاورزی سال گذشته در استان همدان به بهره برداری رسید

همدان-ایرنا- مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۲۶ طرح کشاورزی این استان سال گذشته در بخش های مختلف از جمله دام و طیور، آبزیان، کشت های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و سردخانه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی «مرتضی ماجدی» افزود: استان همدان با توجه به ویژگی های جغرافیایی، ذخایر ژنتیکی، نیروی انسانی متخصص و با تجربه کشاورزی از دیرباز به عنوان یکی از قطب های تولیدات کشاورزی در کشور مطرح بوده و سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این استان با ۱۱۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی با توان تولید ۴.۸ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی ۲۸.۸ درصد اشتغال مستقیم و ۲۴ درصد از ارزش افزوده استان و ۳.۲ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.                             

ماجدی بیان کرد: استان همدان دارای رتبه های برتر کشوری در تولید محصولاتی چون، سیب زمینی با تولید ۹۱۳ هزار تن رتبه اول، سیر با تولید ۴۲ هزار تن رتبه اول، گردو با تولید ۶۲هزار تن رتبه اول، جو با تولید ۳۰ هزار تن رتبه سوم، انگور با تولید ۴۱۴ هزار تن رتبه سوم، یونجه با تولید ۳۸۰ هزار تن رتبه سوم و گیاهان دارویی با تولید ۲۵.۶ هزار تن رتبه سوم کشور را دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان همدان با توجه به تفاوت شرایط آب و هوایی و تنوع اقلیم مناطق استان، دارای طیف وسیعی از تولیدات گوناگون است.

ماجدی اظهار داشت: بخش کشاورزی ۲۸.۸ درصداشتغال استان را به خود اختصاص داده است همین موضوع بر اهمیت و لزوم اطلاع رسانی صحیح و سریع به تولیدکنندگان و کشاورزان افزوده است.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: در همین راستا برای اطلاع رسانی به جامعه هدف در سال ۱۴۰۰ ،۵۷ نشست خبری حضوری و مجازی با مدیران و معاونان سازمان برگزار شده و اخبار آن در رسانه های مکتوب و دیجیتال منعکس شده است.

وی به برگزاری ۱۴ مورد تور رسانه ای اشاره کرد و گفت: این برنامه به منظور آشنایی خبرنگاران و رسانه ها با ظرفیت ها، توانمندی ها و مشکلات بخش های کشاورزی و تولیدی برگزار شده است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ طی ۱۲ ماه سال ۷۸۲ عنوان خبر کشاورزی در خبرگزاری ها و ۶۹۰ عنوان خبر در نشریات  محلی، منطقه ای و سراسری منتشر شده است و اخبار مهم و شاخص بخش کشاورزی در پورتال وزارت خانه و سایت سازمان نیز بارگزاری شده است

ماجدی با بیان اینکه جامعه امروز جامعه ای تحصیل کرده و آگاه است افزود: مردم با در اختیار داشتن ابزارهای گوناگون کسب خبر به راحتی می تواند به اخبار صحیح یا گاهی نادرست دسترسی سریع داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به عنوان متولیان اطلاع رسانی در بخش کشاورزی تلاش کرده ایم اخبار صحیح و به هنگام را از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم و کشاورزان پر تلاش استان برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha