۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84758185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید از اماکن تاریخی کردستان امروز رایگان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه برابر با ۱۸ ماه می روز جهانی موزه و میراث‌ فرهنگی، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کردستان رایگان است.

یعقوب گویلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه‌های تاریخی فرهنگی عمارت آصف (فاز اول خانه کرد)، عمارت ملالطف‌ الله (موزه باستان‌شناسی)، عمارت و چهارباغ خسروآباد و معبد هراکلس و معبد میترا در قلعه‌ شهر غار کرفتوی دیواندره امروز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از ۲۸ اردیبهشت‌ تا سوم خردادماه، برنامه‌های متنوعی مرتبط با روز جهانی موزه و هفته‌ میراث‌ فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: در ویژه برنامه‌های نکوداشت این هفته تلاش شده است تا برنامه‌ها برای تمام گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان ادامه داد: برگزاری گردهمایی توسعه پایدار گردشگری شهری، برگزاری نشست حفاظت و مرمت آئینی غار کرفتو، برگزاری مراسم دفاع‌ مقدس با پیوست فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان، بازدید از بقایای ساماندهی قلعه‌ شهر حسن‌آباد با همراهی انجمن‌های میراث‌ فرهنگی، کوهنوردی و فعالان رسانه‌ای و افتتاح سه اقامتگاه سنتی در استان، از جمله برنامه‌هایی است که به‌ مناسبت روز موزه و هفته میراث‌ فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه کودک و میراث‌ فرهنگی با محوریت بازی‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی و نقاشی کودک با محوریت آشنایی با بناها و اماکن تاریخی، برگزاری برنامه نمایشی به‌ منظور معرفی میراث ملموس، اجرای تئاتر صحنه‌ای در موزه مردم‌شناسی خانه کُرد و تجلیل از موزه‌دارهای برتر و فعالان و پیشکسوتان در حوزه میراث‌ فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha