استاندار فارس: اصلاح نظام سلامت کشور نیازمند توجه به طرح پزشک خانواده است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: اصلاح نظام سلامت کشور نیازمند توجه به چهار اصل پزشک خانواده، نظام ارجاع، راهنماهای بالینی و پرونده سلامت الکترونیک است.

 محمدهادی ایمانیه روز سه شنبه در اجلاس مدیران بیمه سلامت کشور در شیراز افزود: استان های فارس و مازندران، آغازگر طرح پزشک خانواده بودند و باید برای توسعه این طرح بزرگ ملی تلاش کرد که نقش سازمان های بیمه در این برنامه بسیار اهمیت دارد.

استاندار فارس با تاکید بر حمایت از حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه ها و بیمارستان های دانشگاهی و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان، افزود: تفاوت نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای دنیا در اجرای عدالت است که برای تامین سلامت مردم نیز یکی از اصول اساسی به شمار می رود.

ایمانیه بیان کرد: امیدواریم با کمک سازمان های بیمه ای، زمینه اجرای طرح ملی برنامه پزشک خانواده برای سال ۱۴۰۱ در کشور فراهم شود، زیرا نقش بیمه ها در توسعه برنامه پزشک خانواده بسیار پررنگ است.

مدیریت بیماری کروناویروس، یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم و وزارت بهداشت است

سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام از مسوولان، فعالان و دست اندرکاران حوزه بیمه سلامت به پاس تلاش برای ارایه خدمات به مردم به ویژه در این برهه از زمان قدردانی کرد.

وی همچنین بر نقش تاثیرگذار سازمان های بیمه گر بویژه در حوزه دارو تاکید کرد و گفت: دستاوردهای بزرگ و ارزشمندی در دولت سیزدهم به دست آمده که در حوزه سلامت این دستاوردها شاخص بوده است.

حسینی ادامه داد: کنترل و مدیریت کرونا ویروس با واکسیناسیون عمومی، پوشش همگانی بیمه ای برای حدود ۶ میلیون جمعیت و پیاده سازی برنامه رشد جمعیت از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم و وزارت بهداشت به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر افزایش همکاری های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سازمان بیمه سلامت اعلام آمادگی کرد.

آئین آغاز به کار این اجلاس صبح امروز، سوم خرداد ۱۴۰۱، با حضور استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس سازمان بیمه سلامت کشور و مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha