۲۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های فرهنگی خراسان شمالی پیشنهاد شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی استان پیشنهاد شده است اما این رقم نهایی نیست و ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقی صادقی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون ۲ مجتمع فرهنگی و هنری فاروج با هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا و بجنورد« دوبرار» با گستره ۱۲هزار و ۶۵۰ مترمربع که دارای سالن های مختلف از جمله نمایش، کتابخانه و بخش اداری است به ترتیب ۸۰ و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح ملی دوبرار ۱۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است، گفت: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است. 

وی  افزود: همچنین مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان جاجرم با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا و فاز نخست کتابخانه مانه و سملقان همزمان با سفر رییس جمهور به استان بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه سخنانش به رویکردهای تحولی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مردم محوری، خانواده بنیان بودن، عدالت محوری و دانش بنیان بودن چهار رویکرد دولت است که با اراده ملت شکل گرفت و دارای آرمان ها و گفتمان های برگرفته از انقلاب است.

صادقی گفت: این ارکان را باید در حوزه فرهنگ باید پایگاه های مردمی از جمله دانشگاه ها، مدارس، مساجد، بازار و حوزه های علمیه را در حوزه فرهنگ بشناسیم و فعالیت های فرهنگی را به این سمت سوق دهیم.

وی در ادامه به نقش دانشگاه ها، مدارس و مساجد در تربیت نسل آینده اشاره کرد و گفت: باید این مکان ها به ویژه مساجد به پایگاه مدیریت محله تبدیل شود همانطوریکه در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب مرکز تربیت نیروهای انسانی بوده است به نقش ویژه خود در گذشته برگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha