۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84775991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین تا سال ۲۰۲۵ تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را به دو برابر افزایش می‌دهد

تهران – ایرنا – همزمان با روند صعودی بهای سوخت های فسیلی و تشدید بحران انرژی در جهان، چین اعلام کرده قصد دارد ظرفیت تولید انرژی بادی و خورشیدی خود را تا سال ۲۰۲۵ به دو برابر افزایش دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین پیشتر تخمین زده بود که نیاز دارد مصرف انرژی بادی و خورشیدی را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر کند تا به وعده هایش طبق توافق آب و هوایی پاریس عمل کند.

اما طرح جدید در صورت اجرایی شدن نشان می دهد که چین ممکن است قبل از آن زمان به هدف مورد نظر خود دست یابد.

پکن همچنین در ماه های اخیر اتکا خود به نیروگاه های زغال سنگ را برای حمایت از اقتصاد بیمارش افزایش داده است، زیرا جنگ اوکراین، بهای جهانی انرژی را افزایش می دهد.

چین در سندی که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد ۳۳ درصد از تامین برق شبکه سراسری تا سال ۲۰۲۵ از منابع تجدیدپذیر خواهد بود که این رقم از میزان ۲۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ بیشتر است.

چین که بزرگترین تولید کننده انرژی تجدیدپذیر در جهان است، سرمایه گذاری در پروژه های بادی و خورشیدی را برای مقابله با آلایندگی سرعت داده است. پکن متعهد شده است تا سال ۲۰۶۰ به کشور کربن خنثی تبدیل شود.

تازه ترین طرح انرژی چین نشان می دهد که انرژی های تجدیدپذیر ۵۰ درصد رشد مصرف برق را تا سال ۲۰۲۵ تامین می کند که کمتر از برآوردهای رسمی قبلی و نشان دهنده فضای بیشتر برای توسعه انرژی زغال سنگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha