۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84778125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس: ضدحمله ارتش اوکراین شتاب عملیات روسیه را کند کرده است

تهران- ایرنا- وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: ضدحمله ارتش اوکراین شتاب عملیات روسیه در شرق اوکراین را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد: نیروهای اوکراینی، حمله نیروهای روس به شهر «سویرودونتسک» در شرق این کشور را دفع کرده اند.

در این اطلاعیه آمده است: ضدحمله نیروهای اوکراین می تواند شتاب عملیات نیروهای روس را در این منطقه کاهش دهد.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه با یادآوری استفاده روسیه از تجربه جنگ شهری در سوریه، نوشت: روسیه به منظور کاهش تلفات نظامیان خود، از نیروهای پیاده نظام خارجی در تصفیه شهرها از نظامیان اوکراینی استفاده می کند که همین تاکتیک در سوریه نیز اجرا شد و مسکو لشکر پنجم سوریه را برای حمله به مناطق شهری استفاده کرد.

بعد از مذاکرات کی یف و مسکو با میانجیگیری ترکیه، کرملین سیاست جنگی خود را تغییر داد و نیروهایش را از حومه پایتخت اوکراین خارج کرد اما در عین حال جنگ با شدت بیشتر در شرق این کشور ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha